Jeszcze w ubiegłym tygodniu dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad potwierdził, że budowa drogi ekspresowej S8 pomiędzy Łagiewnikami a Ząbkowicami Śląskimi przybliża się. Jest tak za sprawą ofert złożonych w sygnalizowanym przez nasz portal postępowaniu przetargowym.
W trakcie postępowania wpłynęło 1960 pytań od wykonawców, na które wrocławska GDDKiA udzielała systematycznie odpowiedzi. Potencjalni wykonawcy wszystkie informacje mogli wykorzystać do skalkulowania składanych ofert. 28 marca br. otwarto złożone aplikacje potencjalnych wykonawców, a teraz trwa ich analiza formalna oraz merytoryczna.
Komisja przetargowa za główne kryterium oceny ofert złożonych uznaje cenę, której znaczenie wyważono na 60%. Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria jakości dotyczące przedłużenie okresu gwarancji jakości. 30% przypisano obiektom mostowym wraz z ich wyposażeniem (w zakresie: konstrukcji pomostu, konstrukcji dźwigarów głównych, przyczółków, filarów, łożysk, izolacji wodoszczelnych, zabezpieczenia przerw dylatacyjnych, konstrukcji schodów i pochylni). 10% dają gwarancje dotyczącą ekranów wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze.
Przypomnijmy, że przetarg obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S8. Pierwszy z nich łączy węzeł Łagiewniki Zachód z węzłem Niemcza i ma długość ok. 9,3 km. Drugi łączy węzeł Niemcza z węzłem Ząbkowice Śląskie Północ i ma długość ok. 7,9 km. Wcześniej, o czym już informowaliśmy w naszym portalu GDDKiA wybrała wykonawców dla odcinków obejmujących fragment przyszłej S8 od Magnic do Łagiewnik i podpisała z nimi umowy. Tym razem ciąg mającej powstać S8 dociera do Ząbkowic Śląskich. Trwa także sygnalizowane w naszym portalu postępowanie na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi a Bardem.
- Na „zadanie nr 4”, czyli odcinek Łagiewniki Zachód – Niemcza GDDKiA zaplanowała 386 514 062,33 zł. Najniższa oferta została złożona firmę POLBUD-POMORZE ma wartość 331 339 930,72 zł. Najwyższą, na kwotę 476 381 283,36 zł zaproponowało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Łagiewniki, Niemcza. Droga ekspresowa S8 poprowadzona zostanie po zachodniej stronie DK8 i tylko w niewielkim stopniu będzie wykorzystywać jej przebieg (przeważnie w miejscach, w których będzie ją przecinać). W ramach zadania wybudowane będzie 25 obiektów inżynierskich (sześć obiektów nad ciągiem głównym, osiem obiektów w ciągu trasy głównej, 11 przepustów).
- Na „zadanie nr 5”, czyli odcinek Niemcza – Ząbkowice Śląskie Północ GDDKiA zaplanowała 304 908 243,95 zł. Najniższa została złożona również firmę POLBUD-POMORZE i wynosi 266 627 037,93. Najwyższą ofertę złożyła firma STRABAG Infrastruktura Południe na kwotę 346 959 756,69 zł. Trasa będzie przebiegać przez tereny gmina Niemcza i Ząbkowice Śląskie i zostanie poprowadzona po zachodniej stronie DK8, a w niewielkim stopniu będzie wykorzystywać jej przebieg (przeważnie w miejscach, w których będzie ją przecinać). Zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Niemcza na skrzyżowaniu z obecną DK8 oraz Ząbkowice Śląskie Północ na połączeniu z obecną DK8 i drogą powiatową nr 3165D. W ramach zadania wybudowane będzie 19 obiektów inżynierskich (cztery obiekty nad ciągiem głównym, sześć obiektów w ciągu trasy głównej, dziewięć przepustów).
Przyjęto, że prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się sezonów zimowych (obejmujących okres od 16 grudnia do 15 marca). Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.
Komentowane 1