Prace interwencyjne, roboty publiczne, staż, refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – na te formy aktywizacji zawodowe trwa właśnie nabór wniosków na rok 2022.
Powiatowy Urząd Pracy w Ząbkowicach Śląskich zaprasza Pracodawców do składania wniosków na te formy wsparcia. Realizowane będą ze środków Funduszu Pracy przyznanych w ramach tzw. „algorytmu”. Termin naboru wniosków trwającego od 24 stycznia 2022 jest ciągły i będzie kontynuowany do wyczerpania środków finansowych. Termin realizacji wniosków obejmuje okres od 24.01.2022 do 31.12.2022 r.
Poniżej szczegóły dotyczące ww. naborów:
PRACE INTERWENCYJNE:
Więcej informacji + dokumenty do pobrania
Zasady organizacji prac interwencyjnych:
- Czas trwania prac interwencyjnych: 6 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy,
- Refundacja co miesiąc (przez 6 miesięcy) w kwocie: 1100,00 zł + składki na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia,
- Pracodawca jest zobowiązany, stosownie do zawartych umów do utrzymania w zatrudnieniu skierowanych bezrobotnych przez okres 3 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy po zakończeniu refundacji wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne,
- Czas trwania prac interwencyjnych nie może być dłuższy niż do dnia 30 listopada 2022 roku.
Bliższych informacji udzielają:
- Aleksandra Papińska – pokój nr 15 (I piętro) / tel: 748166715 / [email protected]
- Anna Piekarska – pokój nr 15 (I piętro) / tel: 748166716 / [email protected]
- Renata Kądziołka – pokój nr 15 (I piętro) / tel: 748166716 / [email protected]
ROBOTY PUBLICZNE:
Więcej informacji + dokumenty do pobrania
Zapraszamy Organizatorów* robót publicznych do składania wniosków Wysokość refundacji wynagrodzenia ustalona jest na kwotę 2500,00 złotych brutto oraz składki na ubezpieczenie społeczne. Warunkiem otrzymania ww. środków finansowych jest uzyskanie wysokiego wskaźnika efektywności zatrudnienia osób bezrobotnych na poziomie nie niższym niż 90,0 %.
Okres zatrudnienia osób bezrobotnych po zakończonych robotach publicznych nie może być krótszy niż 30 dni w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (1/2 etatu). Czas trwania robót publicznych nie może być dłuższy niż do dnia 30 listopada 2022 roku.
Wnioski na tę formę aktywizacji można składać w siedzibie PUP lub przesłać pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy Ząbkowicach Śląskich, ul. Powstańców Warszawy 7, 57-200 Ząbkowice Śląskie (decyduje data wpływu do PUP).
* Organizatorem robót publicznych może być: powiat – z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy – gmina, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.
Bliższych informacji udzielają:
- Aleksandra Papińska – pokój nr 15 (I piętro) / tel: 748166715 / [email protected]
- Anna Piekarska – pokój nr 15 (I piętro) / tel: 748166716 / [email protected]
- Renata Kądziołka – pokój nr 15 (I piętro) / tel: 748166716 / [email protected]
STAŻ:
Więcej informacji + dokumenty do pobrania
Pracodawców i przedsiębiorców zainteresowanych organizacją stażu serdecznie zapraszamy do składania wniosków – obowiązujące formularze na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Ząbkowicach Śląskich
Zasady organizacji stażu:
- Czas trwania stażu dla osób bezrobotnych – do 6 miesięcy (nie może być dłuższy niż do dnia 30 listopada 2022 roku),
- W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski złożone przez organizatorów stażu, którzy dotychczas należycie wywiązywali się z realizacji umów o odbywanie stażu w okresie ostatnich dwóch lat i deklarują zatrudnienie po zakończeniu stażu na okres nie krótszy niż
3 miesiące, w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (min. ½ etatu), - umowa o pracę.
Bliższych informacji udzielają:
- Jolanta Szyfer – pokój nr 15 (I piętro) / tel: 748166715 / [email protected]
- Renata Kądziołka – pokój nr 15 (I piętro) / tel: 748166716 /[email protected]
REFUNDACJA KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY:
Więcej informacji + dokumenty do pobrania
Zasady refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy:
- Kto może ubiegać się o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy: podmiot prowadzący działalność gospodarczą; niepubliczne przedszkole i niepubliczne szkoły, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe; osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającej osobowości prawnej, zamieszkującej lub mającej siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będąca posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym ( U. z 2020 r. poz. 333) lub prowadząca dział specjalny produkcji rolnej, o którym mowa w ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426, z późn. zm.) lub w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1406, z późn. zm.), zatrudniająca w okresie ostatnich 6 miesięcy, w każdym miesiącu, co najmniej jednego pracownika w pełnym wymiarze czasu pracy; żłobek lub klub dziecięcy tworzony i prowadzony przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, o których mowa w przepisach o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3; podmiot prowadzący działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług rehabilitacyjnych,
- Czas utrzymania stanowiska pracy – 24 miesiące w pełnym wymiarze czasu pracy,
- Refundacja: w wysokości nie wyższej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia – w 2022 roku refundacja wynosi – 25.000,00 złotych
- Nabór wniosków nie może być dłuższy niż do dnia 30 listopada 2022 roku.
Bliższych informacji udzielają:
- Joanna Juszczak – pokój nr 17 (I piętro) / tel: 748166717 / [email protected]
- Marzena Grzegorczyn – pokój nr 17 (I piętro) / tel: 748166717 / [email protected]
JEDNORAZOWE ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:
Więcej informacji + dokumenty do pobrania
Nabór wniosków trwać będzie do wyczerpania środków finansowych. Wysokość jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej – do 22 000,00 zł. Wypełnione, kompletne wnioski należy składać w określonym terminie. W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski spełniające wymogi formalne i merytoryczne.
Bliższych informacji udzielają:
- Joanna Juszczak – pokój nr 17 (I piętro) / tel: 748166717 / [email protected]
- Marzena Grzegorczyn – pokój nr 17 (I piętro) / tel: 748166717 / [email protected]
Zapraszamy do współpracy