Jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowania do budowy drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem oraz obwodnic Złotego Stoku i Szalejowa Górnego są zaawansowane i prace dokumentacyjne przebiegają zgodnie z planem.
Dobiegły końca czynności dotyczące studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla trzech odcinków S8 od Wrocławia do Barda. Opracowano analizy i prognozy ruchu i w toku są prace nad koncepcją programową bezpiecznej arterii, która najpóźniej do roku 2030 ma połączyć powiaty: wrocławski, dzierżoniowski, ząbkowicki i kłodzki.
Przypomnijmy, że droga ekspresowa S8 od Wrocławia do Kłodzka będzie liczyła ok. 80 km. Do realizacji wielokrotnie sygnalizowanej w naszym portalu inwestycji, wyznaczono trzy odcinki: Wrocław (Magnice) – Łagiewniki, Łagiewniki – Ząbkowice Śląskie i Ząbkowice Śląskie – Kłodzko. Ten ostatni odcinek podzielony został na dwa fragmenty: Ząbkowice Śląskie – Bardo oraz Bardo – Kłodzko. Jak wyjaśnia dolnośląski oddział GDDKiA kontynuacja prac projektowych dla pododcinka Kłodzko – Bardo będzie możliwa po analizie połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku w ciągu DK46. Jeszcze w ubiegłym roku GDDKiA uzyskała decyzje środowiskowe na ciągu Magnice – Bardo.
W rządowym programie budowy 100 obwodnic na lata 2020 – 2030 ujęto siedem przedsięwzięć na Dolnym Śląsku: Głogów, Legnica, Kaczorów, Międzybórz, Milicz, Oława i Złoty Stok. Ostatnia z wymienionych, czyli obwodnica Złotego Stoku o przewidywanej długości 14 km i w klasie drogi głównej ruchu przyspieszonego, jest na etapie opracowywania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Ostatecznym celem jest wybór optymalnych wariantów tras, dzięki którym takie miejscowości, jak Złoty Stok, zyskają zarówno lepsze połączenie z systemem dróg krajowych, jak i podniesie się jakość życia i bezpieczeństwa drogowego mieszkańców, co sygnalizowaliśmy w naszym portalu.
Jest już podpisana umowa na sporządzenie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla obwodnicy miejscowości Szalejów Górny w ciągu drogi krajowej nr 8, co odnotowaliśmy w naszym serwisie. Wyznaczone w niej będą i poddane analizie wielokryterialnej potencjalne przebiegi obwodnicy Szalejowa Górnego jako drogi głównej ruchu przyspieszonego o długości ok. 3 km. Poza pracami nad STEŚ konieczne też jest inwentaryzacja przyrodnicza. Według zapowiedzi dolnośląskiego oddziału GDDKiA obwodnica Szalejowa Górnego jest częścią większego zadania polegającego na rozbudowie DK8 od Szczytnej do Kłodzka o łącznej długości ok. 29 km. Obecnie trwa uzgadnianie Raportu o oddziaływaniu na środowisko oraz projektu robót geologicznych dla tego zadania.
-
W zapowiadanych w naszym portalu planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na Dolnym Śląsku jest ponadto budowy i częściowa rozbudowa autostrady A4 na odcinku od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód/Stary Śleszów o długości ok. 80 km oraz budowa drogi ekspresowej S5 Bolków – Sobótka o długości ok. 50 km. W trakcie opracowania jest także dokumentacja obejmująca ostatni 4-kilometrowy fragment A18 pomiędzy Olszyną i Krzyżową, który tak jak pozostałe ma być dostosowany do obowiązujących obecnie parametrów technicznych autostrad.
Poprzez: gov.pl/gddkia
Komentowane 1