Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia do dnia 31 stycznia br., pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.
Oświadczenie należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich – Wydział Rozwoju i Promocji; pok. nr 3 (parter) wraz z dowodem wniesienia opłaty na konto Gminy Ząbkowice Śląskie nr: 15 9533 0004 2001 0009 8645 0001 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 stycznia 2015 roku.
W przypadku niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży lub niedokonania opłaty w ustalonych terminach zezwolenie na sprzedaż alkoholu wygasa, a przedsiębiorca może wystąpić o nowe zezwolenie po upływie 6 miesięcy – art. 18 ust.12 pkt 5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz.U. 2012, poz. 1356).
W przypadku przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży alkoholu – zezwolenie na sprzedaż alkoholu cofa się, a przedsiębiorca może wystąpić z wnioskiem o nowe zezwolenie po upływie 3 lat – art.18 ust.10 pkt.5 wyż. cyt. ustawy.
Jako wartość brutto sprzedaży napojów alkoholowych należy podać kwotę należną przedsiębiorcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
Wartość sprzedaży za 2014 rok należy obliczać oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych!!!
Opłaty za cały rok korzystania z zezwolenia wynoszą:
Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, opłatę za korzystanie z udzielonego zezwolenia, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
- 37.500 zł dla napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa – wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
- 37.500 zł dla napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
- 77.000 zł dla napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu – wnosi w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
Natomiast przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w roku poprzednim nie przekroczyła wartości, o których mowa wyżej, wnoszą opłatę w wysokości:
- 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
- 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
- 2.100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłatę za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy wnieść w trzech równych ratach w terminach do dnia 31 stycznia, 31 maja i 30 września.
Terminy wnoszenia opłat za korzystanie z zezwolenia są terminami zawitymi, czyli bezwzględnie obowiązującymi i niemożliwymi do przywrócenia (określonymi ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, tzn. do dnia 31 stycznia, 31 maja i 30 września) – dlatego niedokonanie opłaty w wyznaczonym czasie, skutkować będzie wydaniem decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.
Druk oświadczenia – do pobrania na Biurze Obsługi Interesanta (parter), pokój nr 3 Wydział Rozwoju i promocji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich lub pod poniższym linkiem:
Plik MS Word 97-2003: oswiadczenie-o-wartosci-sprzedazy-napojow-alkoholowych-rok-2014.doc
Plik Adobe acrobat Reader PDF: oswiadczenie-o-wartosci-sprzedazy-napojow-alkoholowych-rok-2014.pdf