Zgodnie z zapowiedziami odbyły się po raz drugi już konsultacje społeczne dotyczące sygnalizowanej w naszym portalu budowy obwodnicy Szalejowa Górnego. Obecnie miejscowość tę przecina przeciążona komunikacyjnie droga krajowa nr 8, a obejście ma ten ruch wyprowadzić poza obszar zabudowany.
Dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zorganizował spotkanie z mieszkańcami Szalejowa Górnego. Zaprezentowano propozycje korytarze wariantów przebiegu obwodnicy oraz uszczegółowione rozwiązania projektowe wypracowane na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego – jak czytamy w oficjalnym komunikacie.
Trzy warianty zakładają pominięcie obszaru zabudowanego, przy czym tzw. model „W1”, który biegnie po stronie północnej jest najdalej odsunięty od miejscowości. Z tego zapewne powodu za tym rozwiązaniem optowało najwięcej ankietowanych mieszkańców Szalejowa Górnego. Były jednak głosy postulujące opracowanie czwartego wariantu odsuniętego jeszcze bardziej na północ. Jak podał portal 24Klodzko.pl jeden z uczestników spotkania przekonywał, że wariant W1 uniemożliwi za kilka lat rozwój wsi – bo działki, obok których będzie przebiegać obwodnica w tym wariancie stracą na wartości i zaproponował, aby zaplanować czwarty wariant zupełnie oddalający drogę od wsi.
Docelowo nowa trasa omijająca wieś stanie się fragmentem DK8, która w efekcie projektowanej budowy drogi ekspresowej S8 stanie się drogą wojewódzką. To oznacza, że ruch na niej znacznie spadnie, ale to jest perspektywa, na realizację której trzeba będzie poczekać może nawet dekadę. Jak bowiem informowaliśmy nie ma jeszcze uzgodnień środowiskowych na odcinek przyszłej S8 pomiędzy Bardem a Kłodzkiej, co wynika z trwających prac koncepcyjnych dotyczących budowy obwodnicy Złotego Stoku, której przebieg ma nawiązać poprzez węzeł do zaplanowanej już S8.
Foto / infografiki: gov.pl/gddkia-wroclaw
Wariant W-1 jest optymalny i przyszłościowy.