Rusza seria posiedzeń Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych dla obwodnicy Szalejowa Górnego w ciągu DK8 i obwodnicy Oławy w ciągu DK94.
Posiedzenia będą dotyczyć dokumentacji projektowej opracowanej w ramach umów na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla obu obwodnic. Na 15 grudnia br., czyli dzisiaj, zaplanowano spotkanie dotyczące dla obwodnicy Szalejowa Górnego. O zainicjowaniu tej inwestycji informowaliśmy w naszym portalu.
Przebieg obwodnicy Szalejowa Górnego w ciągu drogi krajowej nr 8 rozpatrywany jest w trzech wariantach zakresie rozwiązań projektowych.Wszystkie warianty obwodnicy mają początek i koniec w miejscach projektowanych rond w ramach równolegle prowadzonych prac projektowych rozbudowy DK8 Szczytna – Kłodzko. Jak poinformował dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pod dyskusję poddano:
- Wariant W1 (A i B) – PÓŁNOCNY
W tym wariancie o długości ok. 3,2 km droga prowadzona jest polami uprawnymi by następnie przejść obiektem nad doliną rzeki Cichej oraz drogą powiatową nr 3304D. Ze względu na znaczną głębokość i rozpiętość doliny, trasa prowadzona będzie obiektem o dł. ok 170 m. Następnie obwodnica Szalejowa krzyżuje się z drogą powiatową nr 3239D by dalej prowadzona polami uprawnymi połączyć się z odcinkiem drogi krajowej nr 8 Szczytna – Kłodzko. Realizacja wariantu W1 wiąże się z wyburzeniem 2 budynków gospodarczych.
- Wariant W2 (A i B) – ŚRODKOWY (W ŚLADZIE MPZP)
W tym wariancie o długości ok. 3 km droga prowadzona jest polami uprawnymi, by następnie przejść obiektem nad doliną rzeki Cichej oraz drogą powiatową nr 3304D. Ze względu na znaczną głębokość i rozpiętość doliny, trasa w tym wariancie będzie prowadzona obiektem o długości ok. 245 m. Następnie obwodnica Szalejowa krzyżuje się z drogą DP 3239D by dalej prowadzona polami uprawnymi połączyć się z odcinkiem drogi krajowej nr 8 Szczytna – Kłodzko.
- Wariant W3 (A i B) – POŁUDNIOWY
W tym wariancie o długości ok. 3,2 km trasa prowadzona jest polami uprawnymi, by następnie przejść obiektem o dł. ok. 15 m nad drogą powiatową nr 3240D. Po przekroczeniu obiektu droga dalej prowadzona jest polami uprawnymi omijając działki zabudowane. Następnie trasa przechodzi obiektem o dł. ok. 340 m nad doliną rzeki Cichej, drogą powiatową 3291D i drogą krajową nr 8. Dalej trasa przebiega polami uprawnymi i łączy się z odcinkiem drogi krajowej nr 8 Szczytna- Kłodzko. Realizacja wariantu W3 wiąże się z wyburzeniem 11 budynków istniejących, w tym mieszkalnych.
W omawianiu projektu uczestniczą między innymi przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, projektanci, przedstawiciele samorządów, zarządcy infrastruktury oraz służby policji, straży pożarnej itp. Omawiane są wszystkie analizowane przebiegi projektowanych obwodnic.
Bez wątpienia wariant północny jest najkorzystniejszy.