W ulotce wyborczej Moniki Wielichowskiej zamieszczone zostały treści, z których wynika m.in., iż obecna posłanka Platformy Obywatelskiej w swojej dotychczasowej pracy parlamentarnej „skupiła się na pięciu priorytetach”.
Monika Wielichowska wymienia: budowę obwodnicy Kłodzka, wpisanie przebudowy drogi krajowej nr 8 do rządowego programu budowy dróg krajowych, rozpoczęcie działalności firmy Kayser Automotive Systems Kłodzko, renowację mostu Św. Jana w Kłodzku, inwestycje w Muzeum Ziemi Kłodzkiej i LO im. B. Chrobrego w Kłodzku, zakup 12 autobusów przystosowanych do przewozu niepełnosprawnych, zakup wozów strażackich oraz inwestycje w infrastrukturę i wyposażenie szpitala. Dwie pozycje z tego wykazu kwestionują osoby związane z dwoma różnymi środowiskami politycznymi i czynią to publicznie poprzez Facebook’a.
Marcin Kożuchowski – lider społecznego ruchu na rzecz budowy S8 i jednocześnie kandydujący z listy Prawa i Sprawiedliwości na posła, odnosi się do ulotki Moniki Wielichowskiej bardzo sceptycznie. Pisze m.in.: „Sukces w sprawie DK8 jest co najmniej wątpliwy. Na blokadach Pani poseł nie widziałem. To ona jako pierwsza zaproponowała REMONT DK8, w trakcie gdy wraz z mieszkańcami walczyliśmy o budowę nowej drogi S8. (…) Poseł powinien chwalić się swoimi sukcesami, a nie cudzymi. Gdy sukcesów brak, a trzeba się czymś pochwalić powstają takie materiały…”
Grażyna Cal – radna sejmiku dolnośląskiego, związana z Polskim Stronnictwem Ludowym, na co dzień zawodowo pracująca w WSSE „Invest – Park”, do treści opublikowanych przez Monikę Wielichowską odniosła się pisząc m.in.: „Wymieniony w jej ulotce wyborczej sukces to projekt zrealizowany na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, prowadziłam go w ramach moich obowiązków służbowych i wiem z całą pewnością, że pani Wielichowska NIE KIWNĘŁA PRZY NIM PALCEM.”
Jakie znamy fakty w obu sprawach? Wielokrotnie opisywaliśmy społeczne działania na rzecz budowy drogi ekspresowej S8. Ostatecznie, mimo wyraźnej woli mieszkańców i wielu samorządów domagających się wpisania nowej arterii do planów rządowych, rada ministrów postanowiła ograniczyć się do przebudowy istniejącej trasy i zaprojektować takie działanie do roku 2023. Za taką opcją opowiadała się otwarcie posłanka Monika Wielichowska, choć protesty wyraźnie dotyczyły postulatu budowy S8. Liderem protestów była najpierw żona Marcina Kożuchowskiego (która tragicznie zginęła na DK8 po jednym z protestów), a potem on sam. W rozmowie z nami stwierdził, że posłanki Moniki Wielichowskiej na blokadach nie widział.
Kayser Automotive Systems Kłodzko rozpoczęła działalność w lipcu br., w Jaszkowej Dolnej na terenie Podstrefy Kłodzko Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wcześniej firma nabyła halę wybudowaną przez WSSE w ramach pilotażowego programu. „Invest – Park” wybudował cztery takie hale, żeby zwiększyć atrakcyjność terenów wcześniej włączonych do strefy. Inwestora przyciągnęła oferta gotowej hali, którą przekazała mu jedna z firm consultingowych działająca na rynku nieruchomości. Koordynatorką tego działania związanego z wprowadzeniem inwestora do Podstrefy Kłodzko była właśnie Grażyna Cal z ramienia WSSE. W rozmowie z nami potwierdziła, że posłanka Monika Wielichowska była obecna na uroczystości wręczenia zezwolenia inwestorowi, ale nie brała udziału w programowaniu i realizowaniu projektu, a nawet nie było jej na otwarciu zakładu w Jaszkowej Dolnej.