Jest zgoda na ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu i dokumentacji na modernizację DK8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko.
Taką informację podała na początku tygodnia posłanka Monika Wielichowska na swoim profilu Facebook. W tym samym wpisie czytamy m.in.: „Ważne są słowa pani minister, że czas naszych rozmów się skończył (było ich wiele) i czas przejść do prac przygotowawczych dla tej inwestycji: dokumentacyjnych i projektowych. Być może, inwestycja będzie podzielona na 3 etapy: Magnice -Łagiewniki – pasy 2 plus 2, Łagiewniki – Ząbkowice Śl., Ząbkowice Śl. – Kłodzko – pasy 2 plus 1 oraz budowa obwodnic. Słowa minister potwierdziły proponowane rozwiązanie, o którym rozmawialiśmy w czasie trwania konsultacji. Teraz czekamy na pozwolenie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na ogłoszenie przez GDDKiA o/Wrocław przetargu na dokumentację i projekt.”
Dzień później senator Stanisław Jurcewicz podał na swoim facebook’owym profilu wiadomość nieco innej treści: „Otrzymaliśmy informacje o ogłoszeniu przetargu na wykonanie przebudowy drogi na odcinku Magnice – Kłodzko. Obecni podczas spotkania przedstawiciele władz samorządowych, a także Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zgodzili się podpisać deklarację w której zawarte zostały informacje, o dobraniu odpowiednich wariantów dotyczących ulepszeń trasy (węzły, komunikacyjne, skrzyżowania), mające na celu polepszenie standardów poruszania się po DK8 a przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa na tym odcinku trasy.”
Przypomnijmy – w połowie lipca br. informowaliśmy o listach skierowanych do minister Marii Wasiak oraz posłanki Moniki Wielichowskiej w sprawie budowy drogi ekspresowej S8. Pod listem-apelem o publiczną wypowiedź obu pań w kwestii pożądanej inwestycji drogowej pomiędzy Wrocławiem a Kotliną Kłodzką podpisał się Marcin Kożuchowski – inicjator społecznej akcji na rzecz budowy S8. Jeśli przyjąć, iż oba cytowane wyżej wpisy parlamentarzystów Platformy Obywatelskiej są swego rodzaju odpowiedzią na oczekiwania decyzji w sprawie newralgicznej dla bezpieczeństwa i gospodarki trasy, to oznacza, że budowa nowej arterii ekspresowej nie będzie realizowana. Mamy natomiast kolejne deklaracje o mającej nastąpić zgodzie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na ogłoszenie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetargu na projekt modernizacji fragmentów obecnej drogi krajowej nr 8 wg różnych zresztą standardów. Posłanka Monika Wielichowska pisze bowiem o oczekiwanym „pozwoleniu MIiR na ogłoszenie przetargu przez GDDKiA”, a senator Stanisław Jurcewicz dzień później powiadamia, iż już są „informacje o ogłoszeniu przetargu na wykonanie przebudowy drogi na odcinku Magnice – Kłodzko”. W serwisie internetowym GDDKiA w zakładce „zamówienia publiczne – aktualne” (w chwili publikacji tej notki) nie ma żadnego ogłoszenia dotyczącego DK8.
W tym samym czasie inny polityk PO (wywodzący się z Legnicy, były europoseł, obecnie doradca ministra spraw zagranicznych Grzegorza Schetyny) Piotr Borys na swoim profilu Facebook podał wiadomość następującej treści: „Budujemy całą S3!!!! Odcinek Bolków- Lubawka o wart. 3 mld zł w tym roku składany do CEF z Czechami (dzięki mojej i Artura Zasadzie poprawce dla CEF w Parlamencie Europejskim) Polska uzyska 3 mld Zł !!! Odcinek Legnica- Bolków o wart. 1,2 mld zł – otwarcie ofert 5 sierpnia. Nowa Sól – Polkowice-Lubin-Legnica za 2,5 mld zł wkrótce rusza budowa. Termin zakończenia odcinka II pol. 2018 r. Warto było się bić o S3.”
Fot: Facebook Monika Wielichowska
Po co te nerwy duda obiecal to bedzie