Film promujący fundusze unijne dla młodych został wyróżniony podczas 24. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Camerimage w Bydgoszczy. W minioną sobotę 19 listopada br. rozstrzygnięto konkurs spotów reklamowych „Fundusze europejskie w kadrze”.
W tej kategorii ocenianych było 9 filmów, a nagrodzono dwa. Główną nagrodę zdobył Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego oraz dom produkcyjny FlyFilm za spot „Nauka i Biznes – związek idealny”. Wyróżnienie otrzymał Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy za spot „Power dla młodych”. Jurorzy podkreślali atuty produkcji DWUP – świeżość w podejściu do tematu oraz dopasowanie formy do aktualnych trendów, a także fakt, że spot po prostu dobrze się ogląda.
– To wyróżnienie to dla nas bardzo dobra wiadomość i duży prestiż, bowiem festiwal Camerimage ma ogromną renomę. Cieszę się, że zdobyliśmy wyróżnienie, choć nie na festiwale film był przygotowywany. Produkcja to element naszej kampanii promującej fundusze europejskie – tu konkretnie program dla młodych PO WER. Właśnie z tego powodu, że mamy do czynienia z młodą grupą odbiorców chcieliśmy w sposób prosty i przystępny pokazać korzyści jakie mogą odnieść uczestnicy projektów. Spot został przygotowany w konwencji filmu i animacji jednocześnie. Ma pokazać skuteczność wsparcia, dzięki któremu można zmienić swoje życie – mówi Ewa Grzebieniak, dyrektor DWUP.
W spocie widzimy więc zawody, które trafiają do ludzi młodych: właścicielkę warsztatu serwisującego motocykle, właściciela food trucka i fitness clubu, czy też młodą mamę, która może pracować zdalnie. Przekaz jest jasny „Ty też tak możesz”. Film na zlecenie DWUP zrealizowała TV Galicja.