Dzięki pozyskaniu dotacji z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych ulice Młyńska i Kościelna w Kamieńcu Ząbkowickim za kilkanaście tygodni będą miały zupełnie zmieniony wygląd.
W pierwszych dniach lipca rozpoczną się roboty budowlane na tych bardzo uczęszczanych, przede wszystkim przez pieszych, drogach gminnych. Obie uliczki stanowią łącznik z drogą wojewódzką nr 382 w ciągu ul. Złotostockiej i prowadzą m.in. do pl. Kościelnego, gdzie znajduje się siedziba Archiwum Państwowego i zabytkowy kościół parafialny, po minięciu którego dotrzeć można do ścieżki w kierunku Pałacu Marianny. Ulilczkami tymi można również dotrzeć na stadion sportowy, a stamtąd budowaną właśnie kładką na odnawiane obecnie błonia pałacowe i parking, a dalej do kompleksu szkolnego.
W wyniku przeprowadzonego już przetargu wiadomo, że koszt prac wyniesie ok. 1,2 mln zł. Zakres robót obejmuje ułożenie nowej nawierzchni z kostki granitowej oraz instalację nowego i ozdobnego oświetlenia ulicznego. Trzeba w tym miejscu przypomnieć, że już w ubiegłym roku wymieniona została infrastruktura podziemna. Natomiast w tym roku odnowiona została siedziba Gminnego Centrum Kultury, o czym pisaliśmy w naszym portalu. Wójt Marcin Czerniec zapowiada, że zakończenie prac przewidywane jest na październik br. i z góry przeprasza mieszkańców oraz gości Kamieńca Ząbkowickiego za nieuniknione uciążliwości związane z robotami. Równocześnie ze wspomnianą modernizacją obu ulic, będzie miała miejsce renowacja dwóch zabytkowych figur na moście prowadzącym na Plac Kościelny.
Nie będzie natomiast remontu innej drogi. Gmina Kamieniec Ząbkowicki w najbliższych dniach złoży bowiem skargę na decyzję wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego, który nakazał samorządowi przeprowadzenie remontu drogi transportu rolnego prowadzącej na teren stanowiący własność PKP. O kontrowersyjnych roszczeniach dotyczących tej drogi pisaliśmy już w naszym portalu. Jak mówił nam wójt Marcin Czerniec, stanowiska powiatowych i wojewódzkich służb nadzoru budowlanego wymagałyby poniesienia niezaplanowanych i nieuzasadnionych wydatków z budżetu gminnego, jako że na teren kolejowy można bezpiecznie dotrzeć alternatywną drogą stanowiącą własność jednej ze spółek kolejowych, i której stan techniczny nie budzi zastrzeżeń.