Wydział Rozwoju i Promocji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich, przypomina, o obowiązku złożenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok 2016 oraz terminie wpłaty I raty za sprzedaż napojów alkoholowych – do 31 stycznia 2017 roku.
I.OŚWIADCZENIE O WARTOŚCI SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH W ROKU POPRZEDNIM
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia do dnia 31 stycznia br., pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. Oświadczenie należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich – Wydział Rozwoju i Promocji; pok. nr 3 (parter) wraz z dowodem wniesienia opłaty na konto Gminy Ząbkowice Śląskie nr: 15 9533 0004 2001 0009 8645 0001 w terminie do dnia 31 stycznia 2017 roku.
Zezwolenie, o którym mowa w art. 18 ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2016 r. poz. 487 z późn. zm.), wygasa w przypadku
niedopełnienia w terminach obowiązku (art. 18 ust. 12 pkt 5 ww. ustawy):
- złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 11.1 ust. 4, lub
- dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 11.1 ust. 2 i 5.
Przedsiębiorcy zobowiązani są do złożenia oświadczenia w terminie do dnia 31 stycznia danego roku kalendarzowego. W przypadku niezłożenia oświadczenia w ww. terminie stosuje się sankcje określone w art. 18 ust. 12a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 487 z późn. zm )
W przypadku przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży alkoholu – zezwolenie na sprzedaż alkoholu cofa się, a przedsiębiorca może wystąpić z wnioskiem o nowe zezwolenie po upływie 3 lat – art.18 ust. art.18 ust.10 pkt.5 wyż. cyt. ustawy.
Jako wartość brutto sprzedaży napojów alkoholowych należy podać kwotę należną przedsiębiorcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
Wartość sprzedaży za 2016 rok należy obliczać oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych!!!
Opłaty za cały rok korzystania z zezwolenia wynoszą:
Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, opłatę za korzystanie z udzielonego zezwolenia, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
- 500 zł dla napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa – wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
- 500 zł dla napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
- 000 zł dla napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu – wnosi w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
Natomiast przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w roku poprzednim nie przekroczyła wartości, o których mowa wyżej, wnoszą opłatę w wysokości:
- 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
- 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
- 100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłatę za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy wnieść w trzech równych ratach w terminach do dnia 31 stycznia, 31 maja i 30 września.
Terminy wnoszenia opłat za korzystanie z zezwolenia są terminami zawitymi, czyli bezwzględnie obowiązującymi i niemożliwymi do przywrócenia (określonymi ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, tzn. do dnia 31 stycznia, 31 maja i 30 września) – dlatego niedokonanie opłaty w wyznaczonym czasie, skutkować będzie wydaniem decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.
Druk oświadczenia – do pobrania na Biurze Obsługi Interesanta (parter), pokój nr 3 Wydział Rozwoju i Promocji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich lub pod poniższym linkiem:
Plik MS Word 97-2003 oswiadczenie-o-watosci-sprzedazy-napojow-alkoholowych-2016-rok.docx
- TERMIN WPŁATY I RATY OPŁATY ALKOHOLOWEJ.
Wydział Rozwoju i Promocji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich, przypomina, o obowiązku dokonania opłaty I raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych, w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r. Dopełnienie powyższego obowiązku jest warunkiem zachowania uprawnień do kontynuowania sprzedaży napojów alkoholowych.
W przypadku niedokonaniu opłaty I raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych, w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r. stosuje się sankcje określone w art. 18 ust. 12b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982 r. (Dz. U. z 2016 r. poz.487 z późn. zm. )
Opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych należy dokonywać na rachunek Gminy Ząbkowice Śląskie nr: 15 9533 0004 2001 0009 8645 0001.