Zaledwie kilka dni temu informowaliśmy w naszym portalu o wyborze wykonawców na zaprojektowanie i wybudowanie dwóch pierwszych fragmentów przyszłej S8 od Magnic do Jordanowa. Wczoraj wybrany został oferent na zadanie obejmujące odcinek Jordanów – Łagiewniki. Jest już także ogłoszony przetarg na część trasy z Ząbkowic Śląskich do Barda.
Jak poinformował dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w przetargu na odcinek od Jordanowa Śląskiego do Łagiewnik wpłynęło 13 ofert. Komisja przetargowa po sprawdzeniu i weryfikacji jako najkorzystniejszą wskazała ofertę złożoną przez firmę Budimex, która opiewa na kwotę 355 614 315,90 zł. Przypomnijmy, że na odcinek pomiędzy węzłami Kobierzyce Północ i Kobierzyce Południe ofertę o wartości wartość 309 777 961,23 zł złożyła firma Strabag Infrastruktura Południe. Dla odcinka Kobierzyce – Jordanów Śląski wybrana został firma PORR z ofertą 401 110 124,16 zł. Budżet przewidziany na realizację tych zadań wynosi ok. 1,9 mld zł. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe jest podpisanie umów z wykonawcami jeszcze w IV kwartale br.
Jak już sygnalizowaliśmy w naszym portalu w trakcie jest procedura przetargowa na wybór firmy, która zaprojektuje i wybuduje odcinek Ząbkowice Śląskie – Bardo. W roku ogłoszony ma też być przetarg dla odcinka od Łagiewnik do Ząbkowic Śląskich. Bardziej złożony pod względem planistycznym jest odcinek Bardo – Kłodzko. Tu trwają prace studialne nad powiązaniem przyszłej S8 z mającą powstać obwodnicą Złotego Stoku. Wtedy GDDKiA będzie mogła złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
- Zakończenie całej inwestycji i oddanie 87-kilometrowej drogi ekspresowej S8 Wrocław – Kłodzko do ruchu planowane jest w latach 2028 – 2033.
- Będzie ona przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka drogi AOW/S8.
- W rządowym Programie zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.
- Cała arteria będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi.
ŚCIEMA GDDKiA.
Już dawno powinien zostać wybrany przetarg na budowę S-8 między Bardem i Kłodzkiem przez TUNEL , bo obecna droga DK-8 w kierunku Kudowy ma znaczenie europejskie i musi mieć priorytet , a obwodnica Złotego Stoku w ciągu drogi DK-46 jej podporządkowana , a nie odwrotnie.