Zmiany obowiązują od 22.04.2024 r.
- Beneficjent, który skorzysta z najwyższego poziomu dofinansowania będzie mógł wnioskować o dofinansowanie na kolejne budynki wyłącznie w ramach podstawowego poziomu dofinansowania.
- Wniosek złożony od 22.04.2024 i dowód zakupu urządzenia do 13.06.2024 – pozwala na dotację na urządzenia spoza listy ZUM.
- Wniosek złożony od 22.04.2024 i dowód zakupu urządzenia od 14.06.2024 – dotacja tylko na urządzenia z listy ZUM (https://lista-zum.ios.edu.pl/)
- W umowie dotacji z prefinansowaniem doprecyzowano, że warunkiem wypłaty zaliczki na konto wykonawcy jest złożenie do WFOŚIGW podpisanej własnoręcznie przez beneficjenta dyspozycji wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury zaliczkowej (wystawionej na beneficjenta lub beneficjenta i małżonka wspólnie). A ponadto określono czas na złożenie wniosku o płatność – rozliczającego zakres przedsięwzięcia wynikający z danej umowy z wykonawcą – do 120 dni od daty wypłaty zaliczki dotyczącej realizacji tej umowy z wykonawcą.
- W przypadku składania wniosku o dotację z „Czystego Powietrza” przez pełnomocnika, wymagane jest pełnomocnictwo z podpisem własnoręcznym wnioskodawcy notarialnie poświadczonym (czyli z podpisem własnoręcznym złożonym przez wnioskodawcę na pełnomocnictwie w obecności notariusza, bądź wcześniej złożonym podpisem uznanym przez wnioskodawcę przed notariuszem za własnoręczny).
Pozostałe zasady zostają bez zmian. Gminny punkt konsultacyjno-informacyjny Programu Czyste Powietrze działa w Urzędzie Miejskim (II piętro, pokój nr 30) – ul. 1 Maja 15, Ząbkowice Śląskie – pn 7:00 – 18:00, wt – pt 7:00 –15:00 / tel. 748165313, 748165347, 748165357 / e-mail: [email protected]