Przypadek 1: dochodzi do nieprzewidzianego zdarzenia, które sprawia, że osoba, środowisko, organizacja lub instytucja znajdują się pod gradem medialnej krytyki. Przypadek 2: można spodziewać się, że ciąg zdarzeń doprowadzi do gwałtownego nasilenia negatywnych opinii o osobie, środowisku czy instytucji. Przypadek 3: nagle ujawnia się seria nieprzychylnych wypowiedzi, które dyskredytują osobę, grupę ludzi czy ich wspólne przedsięwzięcia. Przypadek 4: można spodziewać się nieuzasadnionego minimalizowania, negowania i kwestionowania efektów działań konkretnych ludzi czy określonych grup.
Nie spodziewasz się negatywnej kampanii? Nie sądzisz, aby ktoś chciał psuć wyrobioną już reputację? Nie widzisz powodu, dla którego miałbyś spotkać się z ostrą krytyką? Uważasz, że nie ma żadnych poważnych argumentów, które mogą zaszkodzić wypracowanemu wizerunkowi? Gdy dochodzi do takiej sytuacji lub jednak dowiadujesz się, że taki atak może nastąpić, wyjście z kryzysu jest o trudniejsze, ale nie jest niemożliwe. Rzecz jasna lepiej jest takim okolicznościom zapobiegać. W każdej z wymienionych sytuacji można liczyć na ustanie zjawiska i tym samym stać się ich ofiarą. Można także reagować tłumacząc się lub atakując źródła niesprzyjających informacji i tym samym nakręcać spiralę fatalnych opinii. Warto jednak na każdą z tych sytuacji odpowiadać w sposób przemyślany, zachowując proporcjonalność reakcji. Nikt nie jest lekarzem dla samego siebie, z czego wnioskować należy, iż sięgnięcie po zewnętrzne wsparcie jest jak najbardziej uzasadnione.
VVENA.PL jest gotowa udzielić pomocy w każdym z wymienionych na wstępie przypadków. Na tym polega usługa pod nazwą pogotowie medialne, które świadczymy z zachowaniem pełnej dyskrecji. Z oczywistych względów konkretne procedury i czynności uzgadniamy tylko z naszymi klientami. Jeśli jesteś w którejkolwiek z opisanych okoliczności – napisz mejla – odpowiemy niezwłocznie.