Tylko jeden kilometr albo aż jeden kilometr, ale newralgiczny z punktu widzenia bardzo dużego ruchu pojazdów, rowerzystów i pieszych – tak można opisać odcinek drogi krajowej nr 8 na wysokości Barda. Międzynarodowa arteria spina między innymi Wrocław z południową granicą państwa oraz popularnymi przez cały rok kurortami Kotliny Kłodzkiej.
Gruntownej modernizacji ma być poddany odcinek ok. 1000 metrów drogi pomiędzy dwoma skrzyżowaniami prowadzącymi do Barda. Przebudowana ma być konstrukcji nawierzchni jezdni, aby dostosować ją do nośności do 11,5 t/oś. Na nowo ma być zorganizowane i ułożone skrzyżowanie z Placem Wolności w Bardzie i pojawić się mają ciągi piesze w granicach pasa drogowego oraz bezpieczne przejścia dla pieszych. Przewidywana jest również budowa zatok autobusowych.
Niezwykle ważnym zadaniem wykonawcy, którego w trybie przetargowym poszukuje wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, będzie zabezpieczenie i stabilizacja osuwiska na zboczu korpusu drogowego. Ma ono długość ok. 300 m i obecnie ze względu na wysokie obciążenie ruchem pojazdów wymaga rekonstrukcji.
Otwarcie ofert w ogłoszonym już postępowaniu przetargowym nastąpi 9 wrzenia br. Rozpoczęcie i prowadzenie prac przewidywane jest jeszcze w tym roku, ale ze względu na konieczność zapewnienia przepustowości ruchu wąskie gardło drogi krajowej nr 8 w pobliżu Barda, trzeba się będzie liczyć z długotrwałymi utrudnieniami w ruchu.
Niedawno informowaliśmy w naszym portalu o modernizacjach dróg krajowych w subregionie sudeckim. Zadania podejmowane przez wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad obejmują drogi nr 33,34,46. Najwięcej jednak punktowych modernizacji dotyczy właśnie DK8.
Foto: gddkia-wrocław
Gdyby droga S8 między Bardem i Kłodzkiem nie została poprowadzona przez TUNEL większość samochodów osobowych będzie jeździła przez Bardo zamiast pokonywać o 10 km dłuższą trasę droga okrężną. Zaoszczędzą na paliwie i będą szybciej niż S-ką.
Dlatego mieszkańcom Barda powinno zależeć by droga przebiegała najkrótszym szlakiem , przez tunel. W ten sposób wyeliminuje się wszystkie samochody osobowe jadące tranzytem z Wrocławia w kierunku Kudowy Zdroju i dalej do Czech , zapobiegnie wysiedleniom wielu domostw i uchroni tereny turystyczne w okolicy Kłodzka , Gór Bardzkich i Gór Złotych.