Trzy z pięciu projektów w ramach, sygnalizowanego w naszym portalu, programu Kolej Plus, których podjęcie analizowano w urzędzie marszałkowskim województwa dolnośląskiego, przeszły do fazy decyzji o realizacji. Jest wśród nich trasa Dzierżoniów – Wrocław.
Zrezygnowano natomiast z dwóch projektów rewitalizacji linii kolejowych. UMWD nie będzie prowadzić rewitalizacji linii kolejowej Oleśnica – Syców – Kępno, ale tym odcinkiem ma się zająć spółka PKP PLK, więc linia najprawdopodobniej zostanie przywrócona. W przypadku odcinka Zgorzelec – Bogatynia zabrakło dostatecznego poziomu gwarancji finansowych od samorządów lokalnych. To oznacza, że ewentualność odnowienia trasy przesuwa się w czasie.
Po wielu spotkaniach i rozmowach, także z lokalnymi samorządami, podjęliśmy decyzję o ogłoszeniu przetargu na realizację trzech z pięciu pierwotnie zakładanych projektów w ramach programu Kolej Plus. Projekty prowadzone obecnie w II etapie programu spotkały się z największym zainteresowaniem położonych przy tych odcinkach samorządów, które także wyraziły chęć udziału i partycypacji w tych inwestycjach – poinformował poprzez media społecznościowe członek zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła tymczasem przetarg na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla projektów liniowych na trzy zadania. Postępowanie obejmuje odcinki: Środa Śląska – Wrocław, Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój oraz linię kolejową nr 310 Kobierzyce – Piława Górna oraz odbudowę drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Kobierzyce. Łączna wartość dokumentacji na te trzy przedsięwzięcia to kwota ponad 3,7 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa do połowy listopada br.