Obwodnica Dzierżoniowa, a ściślej pisząc, jej pierwszy odcinek, jest już dostępny dla kierowców, co sygnalizowaliśmy w naszym portalu. Zaplanowana na trzy fragmenty duża drogowa inwestycja przestaje być projektem i staje się częścią infrastruktury komunikacyjnej miasta i subregionu.
Pierwsza część obwodnicy Dzierżoniowa łączy dwie drogi wojewódzkie 383 i 382 od ul. Jana Kilińskiego do ul. Świdnickiej. Zrealizowana inwestycja to ponad 3 km nowej drogi, ronda, skrzyżowania, oświetlenie, ścieżka rowerowa, ekrany akustyczne i trzy wiadukty. Budowa drogi kosztowała 28,6 mln zł, a pozostałe instalacje 6,9 mln zł pokryły niezbędną przebudowę sieci energetycznej.
We wczorajszej uroczystości oficjalnego przekazania arterii uczestniczyli m.in.: minister Michał Dworczyk – szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski, wicewojewoda dolnośląski Jarosław Kresa, Tymoteusz Myrda – członek zarządu województwa dolnośląskiego, starosta dzierżoniowski Grzegorz Kosowski oraz burmistrz Dzierżoniowa Dariusz Kucharski.
Dziękuję samorządowcom za współdziałanie przy budowie ważnych inwestycji infrastrukturalnych. Sieć dróg na Dolnym Śląsku, również tych ekspresowych, stale się poszerza, co zwiększa komfort przemieszczania się i przede wszystkim bezpieczeństwo. Otwieramy pierwszą część obwodnicy Dzierżoniowa, druga jest w trakcie realizacji, a trzecią planujemy sfinansować m.in. dzięki środkom europejskim z nowej perspektywy oraz z Funduszu Polski Ład – zapowiedział szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk.
Jak już informowaliśmy w naszym portalu, drugi etap trasy połączy drogi wojewódzkie nr 384 i 383 (od ul. Jana Kilińskiego do ul. Batalionów Chłopskich). Umowę na ich wykonanie podpisano w ubiegłym roku i obecnie trwają prace budowlane, których zakończenie planowane jest na jesień 2023 roku. Koszt budowy II etapu sięgnie 37 mln zł. Trwają już prace nad przygotowaniem postępowania przetargowego, którego celem będzie wybór wykonawcy trzeciego odcinka łączącego wcześniejsze fragmenty z wyjazdem na Ząbkowice Śląskie na wysokości Piławy Dolnej.
Budowa infrastruktury, również tej drogowej, jest jednym z podstawowych zadań samorządu województwa. Dzięki niej stale poprawiamy naszą dostępność transportową, która jest ważna dla inwestorów, ale przede wszystkim dla mieszkańców. Cieszę się, że prace postępują zgodnie z zaplanowanymi harmonogramami i możemy dziś otworzyć fragment powstającej obwodnicy Dzierżoniowa.
To pierwszy z trzech etapów tej inwestycji jednak jestem przekonany, że w dużej mierze rozwiąże on komunikacyjne problemy miasta i okolic – mówił marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski.
Obwodnica Dzierżoniowa staje się ogniwem tzw. Trasy Sudeckiej. Będzie to istotny dla subregionu szlak komunikacyjny między drogą ekspresową S3 z Jawora, przez Strzegom i Dzierżoniów w kierunku, gdzie wkrótce przebiegać będzie droga ekspresowa S8. Dzierżoniów jest jednym z kilku miast powiatowych, do których dojeżdża się wyłącznie drogami wojewódzkimi. Obwodnica to jednocześnie szansa rozwoju gospodarczego miasta, ale przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa mieszkańców i podróżnych – stwierdził przewodniczący sejmikowej komisji Polityki Rozwoju Regionalnego i Gospodarki radny Patryk Wild.
Komentowane 2