„Do we know the factories of our planet?” to hasło międzynarodowego projektu, realizowanego przez uczniów Zespołu Szkół w Strzegomiu w języku angielskim we współpracy z partnerami z Turcji, Serbii, Rumunii i Chorwacji.
W pierwszej fazie, po zamieszczeniu informacji o poszczególnych uczestnikach, szkołach i miastach z wykorzystaniem programu komputerowego Chatterpix, wypracowano wspólny produkt, jakim była multimedialna broszura informacyjna o realizowanym projekcie (dostępna: https://www.youtube.com/watch?v=VVsB456M6zQ). Uczniowie strzegomskiej szkoły byli odpowiedzialni właśnie za informacje o wszystkich szkołach partnerskich projektu.
Wszyscy uczestnicy projektu, działając w międzynarodowych zespołach, poznawali historię, kulturę, piękno przyrody oraz atrakcje turystyczne czterech krajów: Chin, Indii, Indonezji oraz Tajwanu, które w projekcie określano mianem „fabryk naszej planety”.
Ponadto przedmiotem analiz był wpływ działalności gospodarczej tych krajów na stan ich środowiska lokalnego, a następnie na kondycję ekologiczny całej ziemi. Stan ekologiczny naszej planety, ze szczególnym uwzględnieniem efektów globalnego ocieplenia, rozważali wspólnie z ekspertem akademickim – profesor Jorie Favreau z Paul Smith’s College, New York, USA, co można zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=GlrqxP7hXXw . Efekt pracy grupowej w postaci e-book’a zamieszczono na kanale YouTube: https://www.storyjumper.com/book/read/120554422/Do-we-know-the-factories-of-our-planet#page/52 Uczniowie Zespołu Szkół w Strzegomiu kreowali blok informacji na temat atrakcji turystycznych w poszczególnych krajach. Powstał także w programie Kahoot quiz o krajach, z których pochodzą uczniowie zaangażowani w projekt: https://create.kahoot.it/share/cultural-activities-of-four-countries/40f5286f-7b78-457c-93e8-25eefe7d9c1c.
W trakcie kolejnych sesji projektu młodzież wspólnie oglądała filmy dokumentalne z udziałem ekspertów w zakresie globalnego ocieplenia na platformie Watch2Gether, po czym na platformie Twinspace wymieniała się spostrzeżeniami na temat znaczenia gospodarki poszczególnych krajów dla ekosystemu świata.
W Zespole Szkół w Strzegomiu prace projektowe moderowały Halina Fitas i Renata Dziurla. Międzynarodowa współpraca uczniów na platformie eTwinning to szansa dla młodych ludzi na rozwój umiejętności komunikacyjnych, przełamywanie barier językowych w zakresie języka angielskiego, budzenie zainteresowania innymi kulturami, kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla odmienności oraz uwrażliwienie ich na problemy ekologiczne naszej planety – podsumowano efekty włączenia się w inicjatywę strzegomskiej młodzieży.
Poprzez: strzegom.pl