Sprzedajesz alkohol? Pamiętaj o złożeniu oświadczenia i opłaceniu I raty! Komunikat dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych: przypominamy o obowiązku złożenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok 2017 oraz terminie wpłaty I raty za sprzedaż napojów alkoholowych – do 31 stycznia 2018 roku.
I.OŚWIADCZENIE O WARTOŚCI SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH W ROKU POPRZEDNIM:
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia do dnia 31 stycznia br., pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. Oświadczenie należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich – Wydział Rozwoju i Promocji; pok. nr 3 (parter) wraz z dowodem wniesienia opłaty na konto Gminy Ząbkowice Śląskie nr: 15 9533 0004 2001 0009 8645 0001 w terminie do dnia 31 stycznia 2018 roku.
Zezwolenie, o którym mowa w art. 18 ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2016 r. poz. 487 ze zm.), wygasa w przypadku:
niedopełnienia w terminach obowiązku (art. 18 ust. 12 pkt 5 ww. ustawy):
złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 11.1 ust. 4, lub
dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 11.1 ust. 2 i 5.
W przypadku niezłożenia oświadczenia w ww. terminie stosuje się sankcje określone w art. 18 ust. 12a wyż. cytowanej ustawy. W przypadku przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży alkoholu – zezwolenie na sprzedaż alkoholu cofa się, a przedsiębiorca może wystąpić z wnioskiem o nowe zezwolenie po upływie 3 lat – art.18 ust.10 pkt.5 wyż. cyt. ustawy.
Jako wartość brutto sprzedaży napojów alkoholowych należy podać kwotę należną przedsiębiorcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
Wartość sprzedaży za 2017 rok należy obliczać oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych!!!
Opłaty za cały rok korzystania z zezwolenia wynoszą:
Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, opłatę za korzystanie z udzielonego zezwolenia, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
37.500 zł dla napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa – wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
37.500 zł dla napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
77.000 zł dla napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu – wnosi w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
Natomiast przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w roku poprzednim nie przekroczyła wartości, o których mowa wyżej, wnoszą opłatę w wysokości:
525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
2.100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłatę za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy wnieść w trzech równych ratach w terminach do dnia 31 stycznia, 31 maja i 30 września.
Druk oświadczenia – do pobrania na Biurze Obsługi Interesanta (parter), pokój nr 3 Wydział Rozwoju i Promocji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich lub pod poniższym linkiem:
- TERMIN WPŁATY I RATY OPŁATY ALKOHOLOWEJ:
Opłatę tytułem I raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych należy dokonać w terminie do dnia 31 stycznia 2018 r. W przypadku niedokonania opłaty I raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych w terminie do dnia 31 stycznia 2018 r. przedsiębiorca chcąc zachować uprawnienia do kontynuowania sprzedaży napojów alkoholowych winien dokonać wpłatę I raty powiększoną o 30% opłaty rocznej w terminie do 2 lutego 2018 r. Zezwolenie wygasa w przypadku niedopełnienia w terminach obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5. (art. 18. ust. 12 pkt. 5 lit b ustawy).
Opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych należy dokonywać na rachunek Gminy Ząbkowice Śląskie nr: 15 9533 0004 2001 0009 8645 0001.
Terminy wnoszenia opłat za korzystanie z zezwolenia są terminami zawitymi, czyli bezwzględnie obowiązującymi i niemożliwymi do przywrócenia (określonymi ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, tzn. do dnia 31 stycznia, 31 maja i 30 września) – dlatego niedokonanie opłaty w wyznaczonym czasie (bądź niedokonanie odpowiednio powiększonej opłaty w dodatkowym 30-dniowym terminie) czy niezłożenie oświadczenia w wyznaczonym czasie (bądź niezłożenie oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty rocznej) skutkować będzie wydaniem decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.
oświadczenie o wart. sprzed. za 2017