W Wałbrzychu i Bardzie odbyły się wczoraj spotkania na temat przebiegu Cyklostrady w południowej części Dolnego Śląska. O serii spotkań poświęconych tej inicjatywie informowaliśmy już w naszym portalu.

Kolejne samorządy deklarują współpracę przy realizacji jednego z największych projektów realizowanych przez samorząd województwa dolnośląskiego we współpracy z lokalnymi samorządowcami. Mowa o budowie Cyklostrady Dolnośląskiej, która z każdym tygodniem staje się projektem bardziej kompletnym i sięgającym do wszystkich zakątków naszego regionu.

Trasa Sudecka i Eurovelo to najważniejsze tematy wałbrzyskiego spotkania dotyczącego przebiegu powstającej w regionie Cyklostrady Dolnośląskiej. Na kolejnym, które odbyło się w Bardzie, omawiano m.in. drugą część Trasy Złotej oraz fragment Trasy Kłodzkiej. W obu spotkaniach licznie uczestniczyli lokalni samorządowcy, a zakończyły się one zwyczajowo podpisaniem wspólnej deklaracji współpracy przy realizacji projektu Cyklostrady. W obu konferencjach moderatorami dyskusji byli wicemarszałek województwa dolnośląskiego Grzegorz Macko oraz członek zarządu województwa Tymoteusz Myrda.

Podczas tych bardzo ważnych spotkań poruszyliśmy temat przebiegu tras, rozwiązań, które ułatwią turystom podróżowanie po ścieżkach rowerowych, a także o zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa przy projektowaniu Cyklostrady – relacjonuje wicemarszałek Dolnego Śląska Grzegorz Macko. 

  • Bardzo się cieszę, że podczas obu spotkań podpisaliśmy deklarację współpracy przy tworzeniu Cyklostrady Dolnośląskiej. Celem projektu jest powstanie szerokiej i funkcjonalnej sieci tras rowerowych wspierających rozwój turystyki w regionie, a także promocja aktywnej i przyjaznej środowisku formy spędzania czasu – dodaje członek zarządu województwa Tymoteusz Myrda.
  • Cieszy mnie fakt, że to właśnie w Bardzie odbyło się jedno z takich spotkań, podczas którego mogliśmy zaprezentować nasze walory turystyczne, a także przedstawić plany związane właśnie z rozwojem turystyki aktywnej w gminie Bardo. To dla nas bardzo dobrze wykorzystana promocja – zauważa burmistrz Barda Krzysztof Żegański.

Oficer Rowerowy Piotr Nowicki działający w imieniu samorządu Dolnego Śląska zaprezentował plany przebiegu tras Cyklostrady i form finansowania zadania. Spotkanie z samorządowcami było okazją do dyskusji na temat projektu i możliwych rozwiązań w zakresie finansowania i promocji projektu. Jeśli cały plan będzie realizowany, to już w 2023 r. odcinki nowych ścieżek rowerowych Cyklostrady mogą być dostępne dla fanów tej formy rekreacji.

Bardzo konkretne plany związane z Cyklostradą Dolnośląską ma gmina Kamieniec Ząbkowicki, która wspólnie z sąsiednim Złotym Stokiem również włączyła się w inicjatywę. Nieczynna od wielu lat linia kolejowa łącząca oba miasta, a przebiegająca przez Byczeń i Sosnową, przekształci się w ścieżkę rowerową z kładką w miejscu zniszczonego przez powódź w 1997 r. mostu na Nysie. Co ciekawe, w tym celu kamieniecki samorząd już w ubiegłym roku wykupił teren od spółki PKP Nieruchomości, gdzie ma być zlokalizowane centrum cyklostradowe w tej gminie. Działka została już uporządkowana pod kątem prac koniecznych do utworzenia bazy.

Punkt startu Cyklostrady Dolnośląskiej w Kamieńcu Ząbkowickim znajdzie się w pobliżu powstającego kompleksu sportowo-rekreacyjnego. Powstanie swego rodzaju węzeł komunikacyjny dla miłośników aktywnego wypoczynku – zaznacza burmistrz Kamieńca Ząbkowickiego Marcin Czerniec.

Komentarze

Zostaw swój komentarz