Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich informuje, iż z dniem 01.07.2021 r. rozpoczął się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i rodzaju oraz ilości spalanych paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Celem stworzenie centralnej bazy jest zewidencjonowanie wszystkich źródeł ciepła w kraju i pozwoli określić skalę potrzeb, aby wyeliminować główną przyczynę zanieczyszczenia powietrza – emisję szkodliwych substancji powodujących smog.
Każde źródło ciepła, o mocy nominalnej do 1 MW, które zainstalowane jest w budynku mieszkalnym lub niemieszkalnym należy zgłosić wypełniając odpowiedni formularz. Formularz A dotyczy budynków oraz lokali mieszkalnych, Formularz B dotyczy budynków i lokali niemieszkalnych.
Obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na właścicielu budynku, jeżeli jest to budynek jednorodzinny, natomiast w przypadku budynków wielorodzinnych obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na podmiocie zarządzającym budynkiem (np. wspólnota mieszkaniowa, spółdzielnia mieszkaniowa, podmiot administrujący obiektem lub jego właściciel).
Termin złożenia wypełnionego formularza mieszkańcy mają:
- 12 miesięcy od dnia 1 lipca 2021r w przypadku źródeł ciepła już istniejących,
- 14 dni od pierwszego uruchomienia urządzenia lub instalacji w przypadku nowych źródeł, których instalację uruchomiona została po 1 lipca 2021r
Deklarację można złożyć w prosty sposób wypełniają odpowiedni formularz przez Internet, logując się na stronie internetowej Projekt Zone www.zone.gunb.gov.pl/- Otwórz na nowej karcie. wymagany Profil zaufany/bankowość elektroniczna/e-dowód lub przesłać skan wypełnionego formularza na adres e-mail: [email protected] Otwórz na nowej karcie
Jeżeli nie ma się dostępu do Internetu wypełnioną deklarację można złożyć w następujący sposób:
- osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, pokój nr 8 lub poprzez wrzucenie do skrzynki znajdującej się przy wejściu do Urzędu Miejskiego od strony ul. 1 Maja 15 w Ząbkowicach Śląskich;
- dostarczenie wypełnionej ankiety do sołtysa,
- przesłanie pocztą na adres Urząd Miejski ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie;
Druki deklaracji dostępne są:
- na stronie internetowej Projekt Zone zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/- Otwórz na nowej karcie
- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich https://www.zabkowiceslaskie.pl/- Otwórz na nowej karcie
- w Biurze Obsługi Interesanta tutejszego Urzędu,
- u sołtysów.
Przesłanie danych jest obowiązkowe. Za brak zgłoszenia lub przekroczenie dopuszczalnych terminów zgłoszenia będą groziły kary grzywny wymierzane na zasadach ogólnych kodeksu wykroczeń.
W razie jakichkolwiek pytań lub dodatkowych informacji prosimy o kontakt pod nr 748165364 – osoba merytoryczna: Monika Puzio.
Formularz-A budynki-mieszkalne
Formularz-B budynki-niemieszkalne