Dwudziestu blogerów i influencerów odwiedzi Dolny Śląsk w ramach sygnalizowanej w naszym portalu kampanii #SzlakMaSmak. Blogerzy pokażą uroki i atrakcje regionu, a także przetestują lokalne produkty.
Istniejący od 2018 roku Dolnośląski Szlak Piwa i Wina zrzesza 31 obiektów. Połączył ludzi pasji – lokalnych browarników i winiarzy. Ma ułatwiać zwiedzanie i zachęcić do rozsmakowania się w tworzonych lokalnie produktach. To szlak, który powinien odkryć każdy, kto jest zainteresowany rzemieślniczymi wyrobami i chce poznawać Dolny Śląsk poprzez kulinaria. Idealne miejsce dla osób lubiących aktywny wypoczynek na łonie natury i bezpośredni kontakt z producentami – mówi właściciel Winnicy Moderna Nestor Kościański.
W ramach kampanii o Dolnym Śląsku pisać będą znani i lubiani blogerzy, zajmujący się aktywnym zwiedzaniem, kulinariami, turystyką z perspektywy dwóch kółek, a nawet szeroko pojętą nauką: Kołem Się Toczy, Beata Śniechowska, Wrocławskie Podróże Kulinarne, Crazy Nauka, Minta Eats, Bartek w Podróży, Zbieraj się, Silver Mint, Matka w Mieście, Atrakcyjne wakacje z dzieckiem, Wolnym Krokiem, Dziewczyna z butelką wina, Karoli Zdaniem, Dolny Śląsk dla Uli, Michał Brezdeń – nie tylko o podróżach, MaNa w podróży, Podróże i Fotografia – Łukasz Kędzierski, Wszędobylscy, Mamba on bike.
To, że Dolnośląskie wyróżnia się na tle całego kraju zamkami i pięknymi widokami wie każdy, ale o bogatej tradycji piwowarskiej i winiarskiej już niekoniecznie. A to wielka szkoda, bo jeździmy po całej Europie oglądać winnice czy próbować różnych trunków, kiedy to w naszym własnym kraju mamy również takie perełki! Zachęcam, sam za chwilę wybieram się tam na rower! – mówi autor bloga Kołem Się Toczy Karol Werner, jeden z najbardziej rozpoznawalnych podróżników rowerowych młodego pokolenia.
W naszym serwisie video prezentowaliśmy kilka winnic, które są zrzeszone w Dolnośląskim Szlaku Piwa i Wina – kliknij, aby zobaczyć Winnicę Niemczańską, Winnicę Świdnicką i Winnicę Jakubów i Winnicę Celtica.
Akcję promocyjną organizuje Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Kampania #SzlakMaSmak to pierwsze takie działanie organizowane na większą skalę we współpracy z osobami opiniotwórczymi. Mamy nadzieję, że dzięki niej więcej Polaków pozna Dolny Śląsk i jego ciekawą historię. Warto podkreślić, że pierwsze wzmianki na temat upraw winorośli w regionie pojawiły się już w średniowieczu. Dzisiaj tradycja jest odbudowywana. Chcemy wykorzystać ten olbrzymi potencjał, wesprzeć lokalnych producentów i zachęcić turystów do odkrywania Dolnego Śląska – mówi marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski.