Zarząd województwa zaprezentował zupełnie nową jakość na dolnośląskich torach. Hybrydowy Impuls II, bo o nim mowa, to nowoczesny pociąg, który dzięki dwusystemowemu napędowi elektryczno-spalinowemu będzie mógł obsługiwać również niezelektryfikowane trasy. Każdy z nich pomieści nawet 315 pasażerów.
We wtorek na Dworcu Głównym we Wrocławiu byliśmy świadkami odebrania pierwszego pociągu hybrydowego. Docelowo na dolnośląskich szynach pojedzie 6 takich pojazdów. To jednak nie koniec inwestycji województwa dolnośląskiego. Nasz region zakupi łącznie 19 nowych składów (13 elektrycznych pojazdów Elf2 oraz 6 hybrydowych Impuls II). W ten sposób na rozwój kolei zostanie przekazanych aż 550 mln złotych.
— To ogromne przedsięwzięcie, przeznaczamy na te 19 pojazdów aż 550 mln złotych. Muszę powiedzieć, że jeśli chodzi o rozwój kolei regionalnych, to Dolny Śląsk jest w tej kategorii liderem — ocenił Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
— To efekt wspólnego wysiłku na kilu poziomach. To efekt współpracy rządowej i samorządowej, ale także jeśli chodzi o biznes i polską myśl intelektualną. Inwestujemy w to co jest dla naszego regionu najważniejsze, a więc walka ze smogiem, czyste powietrze, ekologia i transport zbiorowy, na który wszyscy stawiamy — powiedziała Mirosława Stachowiak-Różecka, posłanka PiS.
Rewitalizacja zapomnianych linii kolejowych
Organ wykonawczy samorządu województwa chce przejąć 22 linie kolejowe, o długości około 40 km. Kolejnym krokiem ma być remont zniszczonych i nieużywanych tras kolejowych. Docelowo korzystać z nich miałyby pociągi regionalnego przewoźnika kolejowego – Kolei Dolnośląskich.