Do 31 sierpnia na Dolnym Śląsku rodzice wysłali 201 381 wniosków. Dolnoślązakom przekazano już „wyprawki” na kwotę 76 259 700 zł.
W analogicznym okresie w całym kraju wpłynęły 2 736 900, na które wypłacony został 1 077 752 100 zł.Dla przypomnienia – w 2022 roku rodzice na Dolnym Śląsku złożyli 249, 7 tys. wniosków o „300 plus” na 335,7 tys. dzieci. W ramach programu rodzice – bez względu na swoje dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Przelewy od nas dostali najszybciej ci rodzice, którzy wysłali wnioski bezpośrednio po starcie programu. Spóźnialscy mają na to czas do końca listopada – informuje rzeczniczka ZUS na Dolnym Śląsku Iwona Kowalska-Matis. Rzeczniczka wyjaśnia, że wyprawkę dostaje rodzic raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantowało wypłatę do 30 września. Pieniądze są wypłacane wyłącznie na rachunek płatniczy. Płatność bezgotówkowa to, bowiem znacznie tańsza i bezpieczniejsza forma niż przekaz gotówkowy
- Wniosek o wypłatę z programu „Dobry Start” nadal można złożyć drogą elektroniczną – za pomocą aplikacji mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
- Na PUE ZUS specjalny kreator wniosków o świadczenia z „Dobrego Startu” poprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. To pozwoli uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie. Na wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy oraz numer telefonu, czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
- Zawiadomienia dotyczące świadczeń „300 plus” będą przekazywane w formie elektronicznej. Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Dzieje się tak również, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
- Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).