Kilkanaście dni zostało na wysłanie do ZUS wniosku o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu „Dobry start”.
Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł z programu „Dobry Start”. W tym roku wniosek o wypłatę można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Według naszych najnowszych danych ZUS wypłacił już blisko 1,3 mld zł na 4,3 mln dzieci w ramach programu „Dobry Start”. Tylko w naszym regionie na konta rodziców popłynęło ponad 88 mln złotych – mówi rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku Iwona Kowalska-Matis.
Dolnoślązacy złożyli dotąd 223 230 wniosków dla 297 010 dzieci. ZUS przelał na konta rodziców i opiekunów z Dolnego Śląska 88 502 700 zł. W całym kraju wpłynęło do ZUS 3 088 039 wniosków. Kwota już przekazanych dla dzieci „wyprawek” wynosi 1 279 341 000. Według ZUS, zdecydowana większość wniosków została obsłużonych przez automat.
- Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
- Każda osoba, która złoży wniosek o wypłatę z programu „Dobry Start” (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).
- Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
- Pieniądze z programu „Dobry Start” są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy wnioskodawcy.