W Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich działa Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego ePUAP. Punkt jest zlokalizowany na parterze urzędu w Biurze Obsługi Interesanta, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00, a we wtorki do 18.00.
Co obywatel może załatwić i jakie funkcje pełni punkt potwierdzania profili zaufanych w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich:
Potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP:
1) Jeżeli w okresie 14 dni od daty przesłania wniosku drogą elektroniczną osoba wnioskująca nie zgłosi się do punktu potwierdzającego w celu potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP, wniosek uważa się za wycofany.
2) Potwierdzić profil zaufany ePUAP wymagane jest osobiste stawiennictwo wnioskodawcy.
3) Osoba wnioskująca, która posiada możliwość złożenia bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, może samodzielnie dokonać potwierdzenia swojego profilu zaufanego ePUAP.
4) Profil zaufany potwierdza się na okres 3 lat.
Przedłużenie ważności profilu zaufanego ePUAP:
1) Przedłużenie ważności profilu zaufanego ePUAP wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy (w przypadku, gdy wnioskodawca samodzielnie nie przedłuży ważności swojego profilu zaufanego ePUAP)
2) Profil zaufany można przedłużyć na okres 3 lat.
Unieważnienie profilu zaufanego ePUAP:
1) Osoba posiadająca profil zaufany ePUAP może samodzielnie na ePUAP dokonać unieważnienia swojego profilu zaufanego ePUAP;
2) Unieważnienie profilu zaufanego ePUAP wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy (w przypadku, gdy wnioskodawca samodzielnie nie unieważnia swojego profilu zaufanego ePUAP)
3) Profil zaufany ePUAP traci ważność w przypadku: usunięcia konta użytkownika, zmiany danych, upływu okresu na jaki został potwierdzony lub przedłużony.
Wszystkie te czynności można wykonać w nowo otwartym Punkcie Potwierdzania Profili Zaufanych ePUAP, który działać będzie od 4 kwietnia br. w Urzędzie Miejskim, ul. 1 Maja 15. Posiadacz potwierdzonego profilu zaufanego może od tej pory załatwiać sprawy urzędowe z dowolnego miejsca na terenie całego kraju i na świecie
Na skróty czyli ePUAP krok po kroku.
Jeśli nie mamy konta na Platformie Usług Administracji Publicznej to aby to zrobić, musimy najpierw:
- Wejść na stronę www.epuap.gov.pli zarejestrować się na platformie ePUAP – jest to czynność, która przypomina zakładanie profilu na portalach społecznościowych czy też konta poczty elektronicznej u dowolnego dostawcy tejże usługi. Rejestracja to proces krótki i zajmie on kilka minut.
- Należy zalogować się do systemu i w zakładce moje konto przejeść do sekcji moje profile zaufane. Odnajdujemy opcje Złóż wniosek, umożliwi nam to utworzenie i wysłanie wniosku o nadanie profilu zaufanego. Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia przesłanego na adres poczty elektronicznej udajemy się do jednego z wielu punktów potwierdzających profil zaufany np. Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich z dowodem osobistym – w terminie 14 dni od daty wysłania wniosku. Po potwierdzeniu profil zaufany jest ważny przez okres 3 lat.
- Dla osób które już posiadają profil zaufany, przy pomocy opcji Szukaj w portalu ePUAP lub spośród zakładek „Załatw sprawę przez Internet” na stronie www.epuap.gov.plwybieramy rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić i rodzaj instytucji urząd miasta, gminy, powiat lub innej instytucji do której chcemy się zwrócić. Po wybraniu jednostki, zobaczymy listę spraw, jakie pozwala ona załatwić drogą elektroniczną.