Coraz bliżej jest do zakończenia inwestycji kolejowej, jaką jest rewitalizacja 60 kilometrów jednotorowej linii Wrocław – Świdnica.
Projekt o wartości niemal 200 mln zł realizowana jest ze środków unijnych RPO województwa dolnośląskiego. Przywrócenie – po ponad 18 latach – przejezdności trasy, po której składy będą mogły jechać nawet z prędkością 100 km/h przewidywane jest na koniec 2020 r. lub początek 2021 r.
Poza samym torowiskiem zmodernizowanych będzie 14 przystanków, dostosowywane będą do obsługi szynobusów oraz do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojawią się nowe oświetlenie, wiaty, ławki, a nawet stojaki na jednoślady. Obecnie do końca zbliżają się roboty na odcinku Świdnica – Sobótka. Ułożono nowe torowisko i wymieniono rozjazdy. Prawie 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy zostało gruntownie wyremontowanych.
W Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej będą „mijanki”, co usprawnić ma płynny ruch pociągów. Po zakończeniu prac na pierwszym odcinku Świdnica – Sobotka Zachodnia rozpocznie się modernizacja na drugim odcinku pomiędzy Sobótką Zachodnią a Wrocławiem.
W granicach Wrocławia na trasie powstaną przystanki: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Przystanek Wrocław Partynice w pobliżu ul. Zwycięskiej po obydwu stronach drogi i przejazdu kolejowego. Stacyjka Wrocław Wojszyce zostanie przeniesiona na ul. Stefana Grota-Roweckiego.