Komunikat dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych.
Przypominamy o terminie wpłaty II raty za sprzedaż napojów alkoholowych – do 31 maja 2023 roku. Opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych należy dokonywać na rachunek Gminy Ząbkowice Śląskie nr: 15 9533 0004 2001 0009 8645 0001 bądź w punkcie kasowym w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich, ul. 1 Maja 15 (parter). W celu potwierdzenia wysokości II raty należy skontaktować się z Wydziałem Rozwoju i Promocji; pok. nr 3 (parter), tel. 748165346.
✅ W przypadku niedokonania opłaty II raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych w terminie do dnia 31 maja 2023 r. przedsiębiorca chcąc zachować uprawnienia do kontynuowania sprzedaży napojów alkoholowych winien dokonać wpłatę II raty powiększoną o 30% opłaty rocznej w terminie do 30 czerwca 2023 r. Zezwolenie wygasa w przypadku niedopełnienia w terminach obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5. (art. 18. ust. 12 pkt. 5 lit b ustawy).
✅ Terminy wnoszenia opłat za korzystanie z zezwolenia są terminami zawitymi, czyli bezwzględnie obowiązującymi i niemożliwymi do przywrócenia (określonymi ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, tzn. do dnia 31 stycznia, 31 maja i 30 września) – dlatego niedokonanie opłaty w wyznaczonym czasie (bądź niedokonanie odpowiednio powiększonej opłaty w dodatkowym 30-dniowym terminie) skutkować będzie wydaniem decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.