Przedostatni fragment planowanej arterii S8 – tym razem na odcinku Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki – wszedł w fazę konsultacji społecznych prowadzonych przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska we Wrocławiu. Na uzgodnienia czeka natomiast fragment od Barda do Kłodzka.
Konsultacje rozpoczęły się wczoraj (12 lipca br.) w ramach procedury oceny oddziaływania na środowisko dla budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Kłodzko – Wrocław (Magnice). To już trzeci blok konsultacji społecznych w sprawie mającej powstać nowej drogi ekspresowej S8. Jak już informowaliśmy w naszym portalu, analogiczne ustalenia miały miejsce wcześniej w odniesieniu do odcinka Magnice – Łagiewniki oraz pododcinka Bardo – Ząbkowice Śląskie.
Do 10 sierpnia 2021 r. wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się z wnioskiem oraz dokumentacją sprawy, w tym z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Dokumentacja jest dostępna w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu oraz na stronie internetowej: http://bip.wroclaw.rdos.gov.pl/obwieszczenia.
Uwagi i wnioski do postępowania można zgłaszać:
-
w formie pisemnej na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Al. Jana Matejki 6, 50-333 Wrocław
-
ustnie do protokołu lub w formie elektronicznej na adres e-mail [email protected]
-
przez elektroniczną skrzynkę podawczą Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu
Tak zwana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) jest warunkiem uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wspomniany wyżej raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko zawiera m.in. prognozy oddziaływania budowy drogi w zakresie hałasu, powietrza, jakości wód oraz na inne komponenty środowiska (rośliny, zwierzęta, klimat, krajobraz, zdrowie i życie ludzkie). Wskazane są w nim projektowane działania minimalizujące i kompensujące wpływ inwestycji na środowisko. Są też proponowane lokalizacja i parametry przejść dla zwierząt, zabezpieczeń akustycznych, urządzeń ochrony wód, zakres nadzoru przyrodniczego itp. Regionalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na podstawie zgromadzonych materiałów i analiz, w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wskaże wariant drogi S8 przeznaczony do dalszych prac w ramach koncepcji programowej i ostatecznie do realizacji.
Warto dodać, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem drogi ekspresowej S8, nie złożyła jeszcze wniosku do RDOŚ w sprawie odcinka Bardo – Kłodzko. Wiąże się to trwającym procesem projektowania obwodnicy Złotego Stoku budowanej w ramach rządowego programu „100 Obwodnic”. Omawiana w serwisie video naszego portalu inwestycja ma być „spięta” z końcowym fragmentem przyszłej S8 na wysokości rzeczonego odcinka w kierunku Kłodzka.