Ponad 200 milionów złotych kosztuje wybudowanie ok. 60-kilometrowej trasy kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Świdnicą. Na temat tego przedsięwzięcia informowaliśmy w serwisie video naszego portalu. Inwestycja realizowana przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe ma sprawić, że pod koniec 2021 roku pojedziemy na tej trasie odtwarzanej po… 20 latach.
Na linii nr 285 obecnie układane są nowe tory po demontażu starego torowiska i wzmacniana jest podbudowa. Remontowane są 53 przejazdy kolejowo-drogowe. Przygotowywane do regularnych kursów pociągów są mosty i wiadukty oraz zmodernizowano przeprawę mostową nad rzeką Ślężą we Wrocławiu. Na skrzyżowaniach zainstalowano już sygnalizatory urządzeń zabezpieczających.
Na całej trasie przewidziano 14 przystanków wyposażonych w energooszczędne oświetlenie, wiaty, ławki, systemy informacji oraz stojaki na rowery. Perony mają być przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Pasażerowie na trasie będą mieć do dyspozycji stacyjki we Wrocławiu – na Wojszycach (w pobliżu ul. Generała Stefana ul. Grota-Roweckiego) i Partynicach (w okolicy ul. Zwycięskiej). Już poza obrębem Wrocławia dalsze przystanki będą w: Bielanach Wrocławskich, Domasławiu, Kobierzycach, Wierzbicach Wrocławskich, Pustkowie Żurawskim, Rogowie Sobóckim, Sobótce, Sobótce Zachodniej, Szczepanowie, Marcinowicach, Pszennie i w Świdnicy Przedmieściu.
-
Wartość całej inwestycji to kwota niemal 217 mln zł. Współfinansowana jest ze środków unijnych Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020.
-
Pierwotny zakres projektu poszerzył się. Zdecydowano bowiem o budowie drugiego toru na linii Wrocław – Kobierzyce oraz przywróceniu linii Kobierzyce – Piława Górna. Przypomnijmy, że prawie rok temu przywrócono ruchu towarowy od Sobótki Zachodniej do Świdnicy.
Foto: plk-sa.pl