Dolnośląska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem: 224605993. Testy zaczęły się 3 stycznia, a ich zakończenie planowane jest na 29 marca br. Klienci dolnośląskiej KAS połączą się z infolinią, a nie – jak dotychczas z centralą konkretnego urzędu skarbowego.
W ramach pilotażu infolinii, klienci dolnośląskiej KAS będą mieli możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią. KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług. Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Podstawowe informacje o infolinii:
- Numer telefonu:224605993
- Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
- W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń: 1. bez potwierdzenia tożsamości: ogólna informacja podatkowo-celna, możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku. po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego: indywidualna informacja podatkowo-celna, informowanie o stanie realizacji nadpłaty i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych, możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
- Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie podatki.gov.pl.
Wraz z urzędami skarbowymi z województwa dolnośląskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. łódzkiego i opolskiego. W testach infolinii nie biorą udziału: Dolnośląski Urząd Skarbowy we Wrocławiu oraz Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu. Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS”. Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, historie deklaracji, płatności online, mandaty, e-mikrofirma, Twój e-PIT, akty notarialne, rozliczenia, zwroty podatków) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl
- Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami: telefon stacjonarny: 223300330 (z telefonów komórkowych), telefon stacjonarny: 801055055 (z telefonów stacjonarnych), telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).