Połączenie kolejowe do Świdnicy – przez Sobótkę z Wrocławia – miało ruszyć w 12 grudnia br. Termin ten nie jest już aktualny i obecnie zapowiadany czas przywrócenia trasy do ruchu pasażerskiego to 13 marca 2022 r.
Przyczyna przesunięcia o jeden kwartał komunikacji kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Świdnicą wynika – według oficjalnych komunikatów PKP PLK – wynika z konieczności przeprowadzenia dodatkowych prac na stacji w Kobierzycach. Zakres robót rozszerzono w związku z planowaną do uruchomienia trasą do Piławy Górnej. Dlatego wykonawca musi mieć więcej czasu na sprawdzenie radiołączności dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na trasie Wrocław – Świdnica i wzmocnienie nasypu na odcinku Sobótka – Świdnica – wyjaśnia rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Pomiędzy Świdnicą a Wrocławiem czynnych będzie 14 przystanków z nowymi peronami: Świdnica Przedmieście, Pszenno, Marcinowice, Szczepanów, Sobótka Zachodnia, Sobótka, Rogów Sobócki, Pustków Żurawski, Wierzbice Wrocławie, Kobierzyce, Domasław, Bielany Wrocławskie, Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Wszystkie przystanki są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Perony mają jasne oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Są także wiaty i ławki i pojawić się jeszcze mają stojaki na rowery.
Jak już informowaliśmy w naszym portalu wybudowanie ok. 60-kilometrowej trasy kolejowej pomiędzy Świdnicą a Wrocławiem kosztować będzie prawie 220 mln zł i współfinansowana jest ze środków unijnych Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020.
Planowane na marzec przyszłego roku przywrócenie – po 20 latach – połączenia kolejowego ze Świdnicy do Wrocławia oznacza, że jadąc pociągiem przyspieszonym (tylko 4 przystanki po drodze) trasę tę pokonamy w niespełna 50 minut. Pociąg zatrzymujący się na wszystkich przystankach jechać będzie 66 minut.
Foto: plk-sa.pl