Zepsuta latarnia, nierówny chodnik i nielegalne składowisko śmieci? Te i inne sytuacje budzące dyskomfort lub niepokój mieszkańców będzie można zgłaszać bez fatygowania się do magistratu lub pisania pism do urzędników. Gdzie? W Lądku-Zdroju.
Samorząd uzdrowiskowej gminy zdecydował się na wdrożenie aplikacji pod nazwą NaprawmyTo.pl. To narzędzie dostępne na smartfonach czy komputerach umożliwić ma mieszkańcom gminy szybkie przesłanie zgłoszenia na temat niepokojącej sprawy w jego okolicy do jednostki zajmującej się daną kwestią. Obsługa NaprawmyTo.pl zajmuje kilka sekund – wskazanie lokalizacji alertu, dodanie zdjęcia i kategorii sprawy. W chwili wysłania alertu wiadomość natychmiast dociera do obsługujących system urzędników gminy. Aplikacja ma także funkcję wysyłania powiadomień do użytkowników o postępie w zgłoszonej sprawie oraz informacji kto się nią zajmuje i na jakim etapie jest załatwianie zgłoszonego problemu.
System działa już w obszarze wiejskim Lądka-Zdroju od początku maja i jest to faza testowania aplikacji oraz sprawdzania jej sprawności.
W założeniu aplikacja NaprawmyTo.pl ma dać mieszkańcom gminy możliwość prezentowania pomysłów na zmianę otoczenia oraz dyskutowania o tym, co wpływa na życie lokalnej społeczności. Koordynatorem i współtwórcą aplikacji „do naprawiania miasta” jest Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” z siedzibą w Warszawie. Z aplikacji korzysta już ponad 30 miast, a ostatnio zachęca także samorząd miejski Wałbrzycha.