Dzieci sterowały robotem na odległość, uczyły się programowania, przez co mogły zapoznać się z bardziej skomplikowanymi mechanizmami z zakresu robotyki i elektroniki. Zobaczyły też jak działa drukarka 3D. Tak wyglądał program odwiedzin przedszkolaków z Witoszowa Dolnego w Szkole Podstawowej w Mokrzeszowie.
Dzieci miały możliwość poznać szkołę, w której we wrześniu zapewne większość z nich rozpocznie naukę. Program Laboratoria Przyszłości realizowany w szkole pozwolił na to, że przedszkolaki poznały kreatywne zabawki i poznały robota Photona, o którym już pisaliśmy w naszym portalu. Duże zainteresowanie dziewcząt i chłopców wzbudziła drukarka 3D. Urządzenie pozwala na stworzenie trójwymiarowego obiektu precyzyjnie zadanych kształtach. Powstaje „wydruk”, który w rzeczywistości jest przedmiotem z surowca zwanego filamentem. Filament jest roztapiany w głowicy, a następnie bardzo dokładnie, warstwa po warstwie, rozprowadzany zgodnie z zadanym projektem. Przedszkolaki wraz z nauczycielem prowadzącym wydrukowały nutki, które następnie wykorzystały podczas zajęć muzycznych.
Nie mniej emocji wzbudziła świat Klocków LEGO WoDo, do którego przedszkolaków wprowadzili uczniowie klasy trzeciej. Z pomocą nauczyciela dzieci budowały na przykład: krokodyla, lwa, ptaki i samoloty. Było też programowanie robotów. Polegało to na wyposażaniu ich w silnik, czujnik odległości czy przekładnie. Maluchy dowiedziały się jak sterować robotami za pomocą przycisków na klawiaturze. Dzięki pracy w parach goście korzystali z doświadczenia i wiedzy starszych kolegów.
Udział w zajęciach z robotyki dał dzieciom dużo radości i satysfakcji. Praca z wykorzystaniem wspomnianego sprzętu rozwija kreatywność, myślenie logiczne i abstrakcyjne, a także uczy dokładności i wytrwałości w wykonywaniu zadań. Programowanie staje się doskonałą zabawą, poprzez którą łatwiej przyswoić trudniejsze tematy szkolne, a także zagadnienia z informatyki – oceniają nauczyciele, którzy towarzyszyli przedszkolakom i uczniom w czasie spotkania w Mokrzeszowie.