Jest 11 ofert, a 9 z nich mieści się w budżecie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, która na ten cel zarezerwowała prawie 4 mln zł brutto. Jest więc realna możliwość, że w tym roku nastąpi rewitalizacja linia nr 340 łącząca Mysłakowice z Karpaczem.
Oferty złożyło 11 firm, których ceny wahają się między 1,692 mln zł brutto a 8,517 mln zł brutto. Zakres prac obejmuje wycięcie drzew i krzewów w ciągu 7-kilometrowej linii, wykonawca ma także zdemontować tor na linii nr 340 (pozostawiając go jedynie na przejazdach kolejowych) i utylizować podkłady kolejowe. Ocena ofert powinna trwać nie dłużej niż miesiąc i wtedy będzie mogła być podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Od tego momentu przez 120 dni wykonawca przygotuje grunt pod właściwą rewitalizację.
Po zakończeniu tych prac zostanie ogłoszony nowy przetarg i zostanie wybrana nowa firma, która położy nowe torowisko i odnowi perony na przystankach. Mamy nadzieję, że prace będą szły zgodnie z harmonogramem i jeszcze w grudniu tego roku uruchomione zostaną połączenia kolejowe pasażerskie z Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Karpacza. Już teraz zapraszam do korzystania z tego połączenia wszystkich Dolnoślązaków – informuje członek zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.
Linię kolejową nr 340 oddano do eksploatacji 29 czerwca 1895 r. i była użytkowana do 2003 r., kiedy to zamknięto ją dla ruchu wszystkich pociągów. W 2000 r. wstrzymano regularny ruch pociągów do Karpacza. Obecnie samorząd województwa dolnośląskiego jest w trakcie realizacji unikalnego w skali kraju projektu przejmowania i rewitalizacji linii kolejowych w regionie. Teraz trwają starania, aby na kolejową mapę Polski wrócił popularny wśród turystów Karpacz. W tym miejscu od 20 lat na szlaku nie były prowadzone żadne prace budowlane ani utrzymaniowe.
- Obok prac nad włączeniem Karpacza do sieci połączeń kolejowych, toczy się przetarg na wykonanie robót budowlanych na II etap rewitalizacji linii kolejowej nr 310 na odcinku Łagiewniki Dzierżoniowskie – Piława Górna.
- Trwają też już prace nad przywróceniem regularnych połączeń na trasie Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój.