Polska platforma do wideokonferencji i spotkań online ClickMeeting postanowiła sprawdzić, czy Polacy dbają o bezpieczeństwo w sieci swoich dzieci.
W tym celu przeprowadziła badanie, z którego między innymi wynika, że aż 88% rodziców dzieci w wieku od 7 do 18 lat obawia się o ich bezpieczeństwo online. Jednocześnie tylko 1/3 badanych deklaruje, że zna narzędzia, które mogą zadbać o najmłodszych w sieci. 13% ankietowanych nie wie, czy ich dziecko padło ofiarą cyberprzestępców. Ankietowani zostali zapytani o to, czy ich dzieci kiedykolwiek padły ofiarą cyberprzestępczości. Jak się okazuje, 4% proc. ankietowanych powiedziało, że ktoś próbował wyłudzić dane od ich dzieci, 6% przyznało, że ktoś próbował od dziecka wyłudzić pieniądze, 6%, że sprzęt dziecka został zainfekowany złośliwym oprogramowaniem i kolejne 6%, że ktoś próbował nawiązać z dzieckiem relację, podszywając się pod kogoś innego. W sumie oznacza to, że 22% badanych miała do czynienia z różnymi formami cyberprzestępczości wycelowanej w ich dzieci. Natomiast 67% ankietowanych zadeklarowała, że ich dzieci nigdy nie miały takiego problemu, a 13%przyznało, że nie ma wiedzy na ten temat.
- Tylko 1/3 badanych rodziców zna narzędzia poprawiające bezpieczeństwo online
Nie lepiej wygląda sytuacja znajomości narzędzi, które dbają o bezpieczeństwo dzieci w sieci. Tylko 1/3 ankietowanych zadeklarowała, że zna takie rozwiązania i korzysta z nich. Kolejne 32% badanych powiedziało, że zna narzędzia i planuje z takich skorzystać, a 27%, że nie zna, ale chce je poznać. Tylko 7% ankietowanych zadeklarowała, że nie zna takich rozwiązań i nie widzi powodów do korzystania z nich.
Bezpieczeństwo w sieci to bardzo ważna kwestia. Widzimy zainteresowanie rodziców tematem cyberbezpieczeństwa, jednak wiemy też, że cały czas jest coś do zrobienia w tym temacie. Dlatego jako ClickMeeting dokładamy wszelkich starań, by podczas wydarzeń na naszej platformie uczestnicy i ich dane były maksymalnie zabezpieczone – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.
- Blisko 60% badanych chciałoby poprawić bezpieczeństwo ich dzieci w sieci
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting już 88% rodziców obawia się o to, czy ich dzieci są bezpieczne w sieci. Zaledwie 7% ankietowanych powiedziało, że nie obawia się tego, a 5%przyznała, że nie zastanawiała się nad tymi kwestiami. Jednocześnie tylko 56% ankietowanych odpowiedziało, że chciałoby poprawić te kwestie. Natomiast 29% badanych powiedziało, że chciałoby poprawić bezpieczeństwo swoich dzieci w sieci, ale nie wie, jak to zrobić. Nie chce zmian i nie widzi zagrożenia 9% badanych, a 6%nie zastanawiała się nad tym problemem.
Ankietowani to osoby posiadające dzieci w wieku od 7 do 18 lat, zamieszkujący miejscowości do 5 tys. mieszkańców (21%), od 5 do 20 tys. mieszkańców (14%), od 20 do 100 tys. mieszkańców (27%), od 100 do 500 tys. mieszkańców (21%) oraz powyżej 500 tys. mieszkańców (17%). Badani to osoby w wieku 18-34 lata (19%), 35-54 lata (76%) oraz powyżej 55. roku życia (5%), 65% wszystkich osób to kobiety, a 35% mężczyźni.
- ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Poprzez: PAP MediaRoom / ClickMeeting