Wałbrzyski oddział ZUS zapowiada, że podejmowane są kroki, aby utworzyć punkt informacyjny, w którym klientów będzie obsługiwało na stałe dwóch pracowników ZUS: doradca dla płatników składek oraz doradca dla świadczeniobiorców.
Zachęca także mieszkańców Nowej Rudy do korzystania z innych form kontaktu. Najprostszą z nich jest możliwość załatwiania swoich spraw przez Internet na platformie PUE ZUS. To właśnie za pośrednictwem PUE, w roku pandemii, bez wychodzenia z domu, można było złożyć wniosek o świadczenie postojowe, zasiłek chorobowy czy o zwolnienie z opłacania składek, a nawet zrealizować bon turystyczny.
Przenosimy się do Agroreg S.A. Agencji Rozwoju Regionalnego, gdzie od 1 lutego ekspert ZUS będzie pełnił dyżur. W punkcie będzie można przede wszystkim złożyć dokumenty a także otrzymać podstawowe informacje dotyczące ubezpieczeń społecznych – wyjaśnia regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku Iwona Kowalska-Matis. Adres, pod którym dyżur od 1 lutego będzie pełnił pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych: Agroreg S.A. Agencja Rozwoju Regionalnego, ul. Kłodzka 27, 57-402 Nowa Ruda, IV p.
Dyżur ZUS uruchamiamy we współpracy z Burmistrzem Nowej Rudy Tomaszem Kilińskim Staramy się zawsze być jak najbliżej klientów, wprawdzie stawiamy mocno na rozwiązania online, ale nie rezygnujemy z tradycyjnej obsługi – informuje – mówi dyrektor ZUS w Wałbrzychu Beata Dyko.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS, to duże ułatwienie dla wszystkich zarówno przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo, jak i każdego, kto chce kontrolować stan swojego konta, składać wnioski i oświadczenia np. o przebywaniu w kwarantannie czy o wypłatę zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem.
Zachęcam naszych klientów do korzystania z bardzo wygodnej formy kontaktu z nami, czyli jaką jest e-wizyta, dzięki której każdy klient może załatwiać swoje sprawy w ZUS tak jak podczas osobistej wizyty w placówce bez wychodzenia z domu. My już od wielu lat stawiamy na przeniesienie obsługi klientów do sieci. Dzisiaj każdy klient może przy pomocy komputera lub aplikacji mZUS, umawiając wizytę wideo, załatwić lub wyjaśniać z naszymi ekspertami prawie wszystko to, co wcześniej wymagało osobistej wizyty w sali obsługi – dodaje rzeczniczka dolnośląskiego ZUS. Rzeczniczka zaprasza klientów także do najbliższych placówek ZUS, w których dostępna jest pełnowymiarowa obsługa klientów, są to: Inspektorat ZUS w Kłodzku – pl. Bolesława Chrobrego 21, Oddział ZUS w Wałbrzychu – ul. Kasztanowa 1.
Nie tylko przez Internet, czyli pomoc dla tych, co nie mają dostępu do sieci.
Osoby, które nie korzystają z Internetu mogą bezpośrednio kontaktować się z konsultantami ZUS telefonując po numer infolinii ZUS: 225601600.
- Bezpośrednia wizyta – najbliższa placówka: Inspektorat ZUS w Kłodzku, Pl. B. Chrobrego 21, godziny obsługi klientów: poniedziałek: 8:00 – 17:00, wtorek – piątek: 8:00 – 15:00.
- Centrum Obsługi Telefonicznej: 225601600, konsultanci COT są dostępni: poniedziałek – piątek w godzinach 7:00 – 18:00
- Rezerwacja wizyty przed telefon – poprzez kontakt pod nr 746497111.
Dla osób posiadających Internet:
- Wizyta – wideorozmowa z ekspertem ZUS, która umożliwia załatwienie spraw bez konieczności wychodzenia z domu: zus.pl/e-wizyta
- Kontakt za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych PUE ZUS lub aplikacji mZUS
- Możliwość kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail do zapytań ogólnych: [email protected]