Zakończyła się modernizacja 11 kilometrów drogi wojewódzkiej nr 379 od ronda przy ul. Uczniowskiej w Starym Julianowie do ronda przy ul. Wałbrzyskiej w Świdnicy. Przebudowany gruntownie odcinek jest ogniwem Trasy Sudeckiej – dużego projektu drogowego realizowanego przez samorząd wojewódzki.
W ramach inwestycji wybudowano dwa ronda w miejsce dotychczasowych kolizyjnych skrzyżowań z drogami powiatowymi. Pierwsze w Modliszowie (skrzyżowanie DW nr 379 z drogą powiatową nr 2912D) oraz drugie na skrzyżowaniu DW nr 379 z drogą powiatową nr 2911D kierunek Witoszów Górny – Bystrzyca Dolna.
Droga wojewódzka nr 379 od granic Świdnicy w stronę Starego Julianowa i Modliszowa jest już gotowa w nowej wersji, jako przyszła Trasa Sudecka. Tego typu drogi są bardzo ważne, ponieważ ich budowa rozwiązuje wiele problemów komunikacyjnych, chociażby poprzez zwiększanie płynności ruchu i wyprowadzanie dużej jego części z miast – tłumaczył podczas wczorajszej ceremonii oddania drogi członek zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 379 w Świdnicy została zrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj” przez firmę Polbud-Pomorze. 11-kilometrowy odcinek drogi zaprojektowano dla klasy G, ponadto poszerzona została jezdnia, a także wybudowano ścieżki pieszo-rowerowe i chodnik. Wartość umowy to ponad 32 mln zł brutto, z czego 85% zostało sfinansowane z RPO Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, a 15% to wkład Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.
Remont tego odcinka był dla nas bardzo ważny przede wszystkim ze względu na poprawę bezpieczeństwa jego użytkowników. Trasa ta komunikuje również mieszkańców Modliszowa ze Świdnicą i Wałbrzychem. Wartość całej inwestycji wyniosła ponad 32 mln zł, z czego większość pochodziła z funduszy unijnych – mówił marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski.
Innym odcinkiem przyszłej Trasy Sudeckiej jest obwodnica Dzierżoniowa. W sierpniu br. oddano do użytku kierowców jej pierwszy – 3-kilometrowy fragment, co relacjonowaliśmy w naszym portalu. Łączy on dwie drogi wojewódzkie 383 i 382. Zrealizowana inwestycja to ponad 3 km zupełnie nowej drogi, ronda, skrzyżowania, oświetlenie, ścieżka rowerowa, ekrany akustyczne i trzy wiadukty. Budowa kosztowała 28,6 mln zł, a pozostałe instalacje 6,9 mln zł pokryły niezbędną przebudowę sieci energetycznej. Trwa już budowa II etapu obwodnicy Dzierżoniowa o wartości 37 mln zł.
Cała Trasa Sudecka będzie kluczowym dla subregionu szlakiem komunikacyjnym między drogą ekspresową S3 z Jawora, przez Strzegom i Dzierżoniów w kierunku, gdzie wkrótce przebiegać będzie droga ekspresowa S8.