Uwaga! Wybory samorządowe stanowią wyjątek. W spisie wyborców mogą zostać umieszczone tylko te osoby, które są na stałe zameldowane na obszarze naszej gminy.
W przypadku czasowego zameldowania nie zostaniesz automatycznie dopisany do spisu wyborców. Wówczas musisz dopisać się do niego składając wniosek do Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich o dopisanie do Centralnego Rejestru Wyborców Gminy Ząbkowice Śląskie.
Wraz z wnioskiem należy przedstawić dokumenty potwierdzające fakt zamieszkania w naszej gminie. Są to m.in.:
- oświadczenia właściciela lokalu,
- umowa najmu/użyczenia lokalu,
- jeśli podatki płacone są w US w Ząbkowicach Śląskich – pierwsza strona zeznania podatkowego PIT z potwierdzeniem złożenia go w Urzędzie Skarbowym (pieczątka wpływu do US lub potwierdzenie nadania na poczcie lub Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) – jeśli PIT złożony został przez internet), adres zamieszkania wskazany w PIT, teren gminy Ząbkowice Śląskie,
- rachunek za media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) wystawiony na dane wnioskodawcy i adres lokalu na terenie gminy,
- umowa na media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) zawarta z wnioskodawcą i zawierająca adres lokalu na terenie gminy,
- umowa lub rachunek na usługę nie związaną bezpośrednio z lokalem np. abonament na telefon komórkowy, zawierający dane wnioskodawcy oraz adres lokalu na terenie gminy.
Decyzja o ujęciu lub odmowie w rejestrze wyborców wydawana jest w terminie 5 dni roboczych od złożenia wniosku, po przeprowadzeniu postępowania mającego na celu potwierdzenie faktu zamieszkania na terenie gminy. Dlatego nie polecamy czekać do ostatniej chwili.