Nowa kasa na stacji Kłodzko Miasto jest odpowiedzią Kolei Dolnośląskich na potrzeby pasażerów rozpoczynających podróż w tym mieście.
Bilety będzie można kupować w budynku PKS, tuż przy wejściu na stację kolejową. Kasa działa od wczoraj. Uruchomienie sprzedaży w nowym miejscu stało się możliwe dzięki porozumieniu Kolei Dolnośląskich z kłodzkim zarządcą PKS, który będzie sprzedawał bilety dolnośląskiego przewoźnika w modelu agencyjnym.
Kłodzko Miasto jest dziewiątą stacją, na której będzie można kupić bilet na pociąg Kolei Dolnośląskich w kasie. Pozostałe to Wrocław Główny, Bolesławiec, Jelenia Góra, Legnica, Strzelin, Szklarska Poręba Górna, Wałbrzych Miasto i Zgorzelec Miasto. Koleje Dolnośląskie nie wykluczają uruchomienia kolejnych lokalizacji:
To forma współpracy angażująca podmioty zewnętrzne. Jest korzystna finansowo, a przede wszystkim pozwala sprostać potrzebom pasażerów. Przy relatywnie niskich nakładach finansowych zwiększamy dostępność kanałów sprzedażowych, aby zakup biletów był możliwie komfortowy dla wszystkich podróżnych. Jesteśmy otwarci na współpracę w modelu agencyjnym z innymi podmiotami, które chciałyby sprzedawać bilety KD. Zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z naszym działem handlowym – dodaje rzecznik Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak.
W kłodzkiej kasie będzie można kupić zarówno bilety na połączenia Kolei Dolnośląskich, jak i Polregio.
Przez pierwszy tydzień działalności nowego kanału sprzedaży drużyny konduktorskie nie będą pobierać dopłaty za zakup biletu w pociągu (8 zł) od osób wsiadających na stacji Kłodzko Miasto. Chcemy dać naszym klientom czas na to, by zorientowali się, że bilet można kupić również na stacji. Konduktorzy będą o tym informować osoby, które poproszą ich o sprzedaż biletu z Kłodzka Miasto – zapowiada rzecznik.
-
Kasa biletowa będzie czynna od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00 (w dwa pierwsze i dwa ostatnie dni robocze do godz. 17:00).
-
Kasy biletowe są trzecim najbardziej popularnym kanałem sprzedaży w Kolejach Dolnośląskich (21% w 2021 r.).
-
Najczęściej pasażerowie decydują się na zakup biletów u drużyn konduktorskich (38%) oraz poprzez internetowe platformy sprzedażowe (35%). Najmniej popularną formą pozostają biletomaty stacjonarne oraz mobilne, dostępne w pociągach przewoźnika (4%).