Wyłoniliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 Niemcza – Ząbkowice Śląskie o długości ok. 7,9 km – poinformował dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.
Analizowanych było dziewięć ofert, spośród których za najkorzystniejszą uznano propozycję realizacji zadania w systemie „projektuj-buduj” złożoną przez spółkę Mostostal Warszawa. Wartość prac ten oferent wycenił na niespełna 306 mln zł.
- Trasa nowej arterii ma być poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Niemcza i Ząbkowice Śląskie. S8 będzie mieć przebieg drogi krajowej nr 8 w przeważającej części na przecięciach z nią.
- Na odcinku pomiędzy Niemczą a Ząbkowicami Śląskimi wybudowane zostaną dwa węzły drogowe. Pierwszy to „Niemcza” na skrzyżowaniu z obecną DK8 oraz „Ząbkowice Śląskie Północ” na połączeniu z obecną DK8 i drogą powiatową nr 3165D.
- Na całym tym odcinku będzie budowanych 19 obiektów inżynierskich, w tym cztery obiekty nad ciągiem głównym, sześć obiektów w ciągu trasy głównej oraz dziewięć przepustów.
Cztery odcinki drogi ekspresowej S8 są już na etapie realizacji. To trzy odcinki trasy od Magnic do Łagiewnik oraz od Ząbkowic Śląskich do Barda, co sygnalizowaliśmy w naszym portalu. Trwa jeszcze analiza ofert dotyczących odcinka pomiędzy Łagiewnikami i Niemczą. Natomiast fragment trasy od Barda do Kłodzka jest na etapie prac przygotowawczych, a jego dalszy przebieg do granicy z Czechami na etapie opracowań studialnych – podaje GDDKiA Wrocław.
Według założeń całego projektu nowa S8 od Wrocławia do Kłodzka ma być gotowa dla kierowców do 2033 r., a w zależności od odcinków realizacyjnych pierwsze mogą być już przejezdne w 2028 r.
Foto: Michał Soroko / GDDKiA