Polska sieć EURES rozpoczęła kampania informacyjną dla osób młodych Jobs for young people – Praca dla młodych. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców.
W ramach Europejskiego Roku Młodzieży Europejski Urząd ds. Pracy rozpoczął w państwach członkowskich Unii Europejskiej kampanię informacyjną z udziałem sieci EURES. Komisja Europejska przyznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości, a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich. W związku z tym KE zobowiązała się wesprzeć młodych ludzi, a nadrzędnym celem jest wspieranie ich rozwoju.
Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika z kontynuacji przez nich kształcenia. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15 – 29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w 2020 r.
Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę, i to nie tylko w Polsce, ale w większości krajów.
W tym kontekście działania w ramach kampanii mają na celu:
- podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES,
- zwiększenie puli młodych osób korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie:
- informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy za granicą na unijnym rynku pracy,
- wsparcia podczas i po rekrutacji międzynarodowej,
- doradztwa na temat potrzeb unijnych rynków pracy na konkretne umiejętności,
- informacji o tendencjach na europejskich rynkach pracy, co może ułatwić świadome wybory zawodowe.
Zapraszamy do śledzenia kampanii w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth oraz sprawdzania działań w kalendarzu wydarzeń na naszej stronie głównej. Kampania potrwa do lutego 2023 r.