W Ścinawce Średniej nowe tory i urządzenia zwiększą możliwości transportu towarów koleją. Sprawniejszy będzie obsługa kopalni kamienia. Co ważne, mieszkańcy zyskują lepszy dostęp do pociągów. Nowy peron i windy ułatwią podróże w kierunku Kłodzka i Wałbrzych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za ponad 90 mln złotych ze środków budżetowych. Inwestycja znacznie usprawni ruch na stacji Ścinawka Średnia, na której odprawiane są składy wywożące kruszywo z pobliskich kopalń. Skróci się czas transportu materiałów na budowy.
Za półmetkiem jest przebudowa torów. Prace obejmują także rozjazdy – urządzenia zapewniające sprawny przejazd pociągów z toru na tor. Już zamontowano większość urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów EOR, co zapewni sprawną obsługę stacji w warunkach zimowych. Wiadukt kolejowy jest przystosowywany do przejazdu ciężkich składów towarowych. Korzystnie zmieni się droga pod wiaduktem. Sprawność i bezpieczeństwo przewozów zapewnią nowe urządzenia i modernizacja nastawni, z której kolejarze prowadza ruch pociągów. W obszarze bezpieczeństwa są prace na przejeździe kolejowo-drogowym. Wymienione zostały rogatki, sygnalizatory oraz zamontowano monitoring.
Podróżni w Ścinawce Średniej zyskają wygodny dostęp do pociągów.
Nowy wyższy peron ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Będzie zamontowane oświetlenie oraz wiaty i ławki. Budowane jest przejście podziemne. Przewidziano windy, które ułatwią obsługę osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Są już przygotowane szyby windowe. Na peronie i w przejściu będzie system oznakowania dotykowego. Przed stacją będą zamontowane stojaki na rowery. Drewniane wiaty przy peronie nr 1 zostaną odnowione w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.
-
W ramach projektu przewidziano również prace torowe na stacji Kłodzko Główne. Wykonanie robót ułatwi obsługę składów towarowych w obszarze stacji i w kierunku Wrocławia.
-
Inwestycja pod nazwą „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko” – stacja Ścinawka Średnia realizowana jest w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.
-
Finansowana ze środków budżetowych Państwa.
-
Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 r.
Foto: pixabay.com