Sudeckie Fakty

WIDEO

WYWIAD

BLOGI

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
6 °c
Wałbrzych
6 ° śr.
7 ° czw.
7 ° pt.
  • AKTUALNOŚCI
  • TWÓJ POWIAT
    • Ząbkowice Śląskie
    • Kłodzko
    • Dzierżoniów
    • Świdnica
    • Wałbrzych
    • Jelenia Góra
  • DZIEJE SIĘ
  • SPORT
  • KULTURA
  • Dolny Śląsk
  • AKTUALNOŚCI
  • TWÓJ POWIAT
    • Ząbkowice Śląskie
    • Kłodzko
    • Dzierżoniów
    • Świdnica
    • Wałbrzych
    • Jelenia Góra
  • DZIEJE SIĘ
  • SPORT
  • KULTURA
  • Dolny Śląsk
Sudeckie Fakty
Home Aktualności

Niemal 90% polskich nastolatków ma już pomysł na to, kim chce być w przyszłości

KK przez KK
23 maja 2022
w Aktualności
0
Niemal 90% polskich nastolatków ma już pomysł na to, kim chce być w przyszłości

Młodzi Polacy mają już przemyślane zawodowe plany na przyszłość, jednak większość z nich potrzebuje wsparcia w podjęciu ostatecznej decyzji.

Firma Coca-Cola HBC, która w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju wspiera młodych w przygotowaniu do wejścia na rynek pracy, sprawdziła potrzeby polskich nastolatków szukających swojej ścieżki kariery. Aż 86% z nich chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód, aby zweryfikować lub potwierdzić swoje założenia. Tę i wiele innych możliwości da im kolejna odsłona programu YouthEmpowered realizowana we współpracy z należącą do nominowanego do Pokojowej Nagrody Nobla 2022 Junior Achievement Worldwide – Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Wybierając szkołę średnią wielu uczniów kieruje się mniej lub bardziej sprecyzowanymi pomysłami na zawodową przyszłość. Kolejnym ważnym momentem są matury, których wyniki mają zaprowadzić ich na wymarzone uczelnie, a dalej na rynek pracy. W badaniu zrealizowanym dla programu YouthEmpowered na grupie młodych Polaków w wieku 15-19 lat, 4 na 10 respondentów zadeklarowało, że wie, co chce robić w przyszłości, a co drugi ma pomysł, jednak jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji co do swojej kariery.

Zarówno osoby wahające się (49,9%), jak i te bez pomysłu na przyszłą pracę (10,9%) szukają różnych form wsparcia w wyborze drogi zawodowej. Według nastolatków pomocne w decyzji byłyby m.in. staże i praktyki, w czasie których mogliby poznać specyfikę określonej pracy (57,8%), spotkania z przedstawicielami wymarzonych zawodów (55,1%), a także rozmowy z rodzicami i bliskimi (37,1%).

Coca-Cola HBC, aby pomóc młodym ludziom w podjęciu zawodowych decyzji, nawiązała współpracę z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Dzięki temu program Moje Finanse, realizowany dla młodzieży w wieku 15-19 lat, zyskał nowego partnera strategicznego, a kolejna edycja akcji YouthEmpowered świeżą odsłonę, która wprost odpowiada na potrzeby młodych ludzi. Celem programu Moje Finanse, objętego honorowym patronatem Ministerstwa Finansów, jest poszerzanie wiedzy uczniów dotyczącej zasad działania sektora finansowego oraz kształtowanie umiejętności, które umożliwią im efektywne zarządzanie finansami osobistymi i budowanie własnego kapitału społecznego-ekonomicznego a także budowanie swojej przyszłości zawodowej w oparciu o liczne kompetencje zdobyte podczas zajęć. Materiały do programu umożliwiają nauczycielowi realizację treści programowych w interesujący i atrakcyjny dla młodzieży sposób, zarówno stacjonarnie jak i zdalnie, w systemie lekcyjnym i poza lekcyjnym. Dzięki tym aktywnościom młodzież ma szansę dowiedzieć się co czeka ich za progiem, w nadchodzącej przyszłości w kontekście wchodzenia na rynek pracy.

Wyniki badania pokazują nam, że młodzież jest bardzo świadoma w kontekście budowania swojej zawodowej przyszłości. Mimo tego, młodzi szukają wsparcia z zewnątrz, potrzebują rozmowy z przedstawicielem wymarzonego zawodu. W ramach programu YouthEmpowered dajemy im tę możliwość. Nasi mentorzy pokazują uczestnikom, jak wygląda ich praca, wskazują na pewne predyspozycje do wykonywania danego zawodu czy możliwe ścieżki rozwoju. Cieszymy się, że możemy kontynuować nasze działania we współpracy z Fundacją oraz wnieść wartość dodaną do realizowanych programów, wzbogacając je także o ekspercką perspektywę biznesu w kontekście wyzwań dotyczących zrównoważonego rozwoju czy kompetencji przyszłości – komentuje menadżer ds. partnerstw zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC Krzysztofa Bełz.

Wśród największych wartości wynikających ze spotkania z osobą wykonującą wymarzony zawód nastolatków, respondenci wskazali możliwość uzyskania wskazówek dotyczących ścieżki rozwoju zawodowego (63,5%), możliwość zweryfikowania swoich wyobrażeń na temat danej pracy (61,7%) czy zidentyfikowanie swoich mocnych i słabych stron w odniesieniu do konkretnego zawodu (53,5%).

Celem działania naszej Fundacji jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia we współczesnym świecie oraz umożliwienie im zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Założenia i cele Programu YouthEmpowered idealnie wpisują się w naszą działalność, wnosząc do niej niezwykle ważną wartość merytoryczną. Dzięki tej współpracy młode osoby korzystające z naszych programów mają możliwość spotkać się z praktykami biznesu i uzyskać tak potrzebne im wsparcie w podjęciu decyzji dotyczącej ich zawodowej przyszłości – mówi prezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Małgorzata Sobkowicz.

Program YouthEmpowered powstał w 2017 roku z inicjatywy Coca-Cola Hellenic Bottling Company z myślą o młodych ludziach wkraczających na rynek pracy. Do tej pory z narzędzi oferowanych przez partnerstwa w programie w Polsce skorzystało ponad 100000 osób. W ramach współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, dedykowani eksperci zapraszają na szereg inspirujących spotkań. Właśnie odbyły się pierwsze z nich – webinar poprowadzony przez Karolinę Konecką, specjalistkę z zespołu People & Culture Coca-Cola HBC, a już niedługo w zakładzie produkcyjnym firmy w Radzyminie odbędą się warsztaty inspiracyjne. Materiały, które powstaną w trakcie trwania programu będą dostępne w języku polskim oraz ukraińskim po zalogowaniu na stronie programu Moje Finanse. Uczniowie biorący udział w programie będą mieli także okazję spotkać się z mentorami wyłonionymi z różnych działów firmy Coca-Cola HBC – od produkcji, przez finanse, logistykę, prawo, po marketing i komunikację.

  • Badanie zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Coca-Cola HBC Polska metodą CAWI na grupie 644 osób między 15 a 19 rokiem życia, zgodnie z reprezentatywnym rozkładem płci i wieku.
  • Badanie zrealizowano w dniach 30.02 – 06.04.2022 r.
Poprzez: PAP MediaRoom / Coca-Cola HBC

Tagi: społeczeństwoPAP
UdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Gdybyście chcieli już poczuć lato… – … to przybywajcie nad Zalew w Stradomii Wierzchniej [VIDEO]

Następny wpis

Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Ząbkowicach Śląskich – termin składania ofert do 25.05.2022

Następny wpis
Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Ząbkowicach Śląskich – termin składania ofert do 25.05.2022

Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Ząbkowicach Śląskich – termin składania ofert do 25.05.2022

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Popularne
  • Komentowane
  • Najnowsze

Wolność

12 lipca 2020
Antypolonizm nie jest chwilową modą

Antypolonizm nie jest chwilową modą – „złość na nieugięty naród potęguje skłonność do jego zohydzania”

23 kwietnia 2023

Będą zmiany w parafiach – biskup świdnicki podjął decyzje dotyczące proboszczów

10 czerwca 2022
Nowe personalia w diecezji świdnickiej

W diecezji świdnickiej nowi proboszczowie i wikariusze – LISTA wszystkich zmian

15 czerwca 2023
Wspólny front w trosce

Wspólny front w trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży

16 czerwca 2025
Zeroemisyjne autobusy zasilane

Zeroemisyjne autobusy zasilane wodorem – 14 kupi Wałbrzych

16 czerwca 2025

Laur Młodego Samorządowca po raz ósmy

16 czerwca 2025
Karpacz ponownie znalazł

Karpacz ponownie znalazł się na kolejowej mapie Polski

13 czerwca 2025

Reklama

Timcatering.pl

Ostatnie aktualności

Wspólny front w trosce
Dolny Śląsk

Wspólny front w trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży

16 czerwca 2025
Zeroemisyjne autobusy zasilane
Wałbrzych

Zeroemisyjne autobusy zasilane wodorem – 14 kupi Wałbrzych

16 czerwca 2025
Świdnica

Laur Młodego Samorządowca po raz ósmy

16 czerwca 2025
Karpacz ponownie znalazł
Jelenia Góra

Karpacz ponownie znalazł się na kolejowej mapie Polski

13 czerwca 2025
Zielony zakątek w
Świdnica

Zielony zakątek w „Bajkowej Dolince”

13 czerwca 2025
Nocny Super Sprinter
Dolny Śląsk

Nocny Super Sprinter, pociągi do Świnoujścia i połączenia do Karpacza – wakacyjny rozkład jazdy

12 czerwca 2025

SudeckieFakty.pl - wiarygodne informacje obejmujące powiaty: wałbrzyski, świdnicki, dzierżoniowski, ząbkowicki i kłodzki, jeleniogórskie oraz Dolny Śląsk. Sprawdzone fakty i wyraziste opinie.

Polityka Prywatności

sudeckiefakty

Nieskrywana spontaniczność i nieudawana naturaln Nieskrywana spontaniczność i nieudawana naturalność zamieniają kilkadziesiąt minut w roku w pasmo ciepłych ekspresji niesionych aurą słów, które nigdy nie pozostawiają publiczności obojętną.
➡️ https://sudeckiefakty.pl/milosc-jest-zadomowieniem-i-niejedno-ma-imie-foto/ 
#miłość #muzyka #poezja #śpiew #recytacja #koncert #miłośćniejednomaimię #ząbkowiceŚląskie
Budynek Szkoły Podstawowej oraz przedszkola w Psz Budynek Szkoły Podstawowej oraz przedszkola w Pszennie już wkrótce doczeka się termomodernizacji oraz poprawy efektywności energetycznej.
➡️ https://sudeckiefakty.pl/budynki-oswiaty-z-lepsza-efektywnoscia-energetyczna-w-pszennie-to-bardzo-konkretna-sprawa/
#inwestycja #edukacja #ekologia #termomodernizacja #pszenno #gminaświdnica
Pasje dolnośląskich policjantów przybierają różne formy, a ich spektrum jest bardzo szerokie. Począwszy od sportów drużynowych, bieganie, strzelectwo na sportach ekstremalnych skończywszy.
➡️ https://sudeckiefakty.pl/zdobyl-najwyzszy-szczyt-afryki-polnocnej-jebel-toubkal-niesamowity-wyczyn-policjanta-z-klodzka/ 
#wspinaczka #wspinaczkagórska #wspinaczkawysokogórska #jebeltoubkal #policjant #pasjonat #himalaista #kłodzko
78 lat temu – 19 lutego 1947 roku – na mocy wy 78 lat temu – 19 lutego 1947 roku – na mocy wyroku komunistycznego sądu, w dzierżoniowskim więzieniu stracony został żołnierz Armii Krajowej Mieczysław Jeruzalski.
➡️ https://sudeckiefakty.pl/mial-20-lat-gdy-zamordowany-zostal-na-podstawie-wyroku-komunistycznego-sadu-sp-mieczyslaw-jeruzalski/ 
#armiakrajowa #ak #żolnierz #żołnierzewyklęci #zbrodniekomunistyczne #zbrodniesądoweprl #cześćichwałabohaterom #wiecznapamięćpoległym
Wyobraź sobie lot balonem, który nagle zaczyna s Wyobraź sobie lot balonem, który nagle zaczyna się podnosić… Niżej widać już tylko chmury. Wyobraź sobie rejs okrętem podwodnym, który niespodziewanie bardzo się zanurza… Peryskop nie sięga już lustra wody, aby ujrzeć niebo. Nie zastanawiasz się, co będzie dalej? Może jednak wolisz wiedzieć, co się wydarzy?
➡️ https://sudeckiefakty.pl/wartosci-leki-nadzieje-uciechy-pojda-na-wysypisko-ai-moze-zawladnac-czlowiekiem/
#sztucznainteligencja #ai #technologiecyfrowe #ryzyka #szanse #inteligencjaczłowieka #człowiek #aieksploracja #andrzejzybertowicz #dobraksiążka #bliżejsłowa
Burmistrz Złotego Stoku Grażyna Orczyk i Barda M Burmistrz Złotego Stoku Grażyna Orczyk i Barda Marta, jako przedstawicielki inicjatywny Lokalnej Organizacji Turystycznej „Dolny Śląsk poza utartym szlakiem”, prezentowały dzisiaj zamierzenia dotyczące szans na ożywienie branży turystycznej po powodzi.
➡️ https://sudeckiefakty.pl/plan-na-dolny-slask-poza-utartym-szlakiem-rozmowa-w-palacu-marianny-oranskiej/
#turystyka #ziemiakłodzka #ziemiaząbkowicka #złotystok #bardo #kamieniecząbkowicki #pałacmariannyorańskiej #atrakcjeturystyczne #produktturystyczny
Wspólny front w trosce

Wspólny front w trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży

16 czerwca 2025
Zeroemisyjne autobusy zasilane

Zeroemisyjne autobusy zasilane wodorem – 14 kupi Wałbrzych

16 czerwca 2025

Laur Młodego Samorządowca po raz ósmy

16 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • AKTUALNOŚCI
  • TWÓJ POWIAT
    • Ząbkowice Śląskie
    • Kłodzko
    • Dzierżoniów
    • Świdnica
    • Wałbrzych
    • Jelenia Góra
  • DZIEJE SIĘ
  • SPORT
  • KULTURA
  • Dolny Śląsk

© 2022 SudeckieFakty.pl

Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://sudeckiefakty.pl/cookies)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT