Codzienne połączenia kolejowe do Jedliny Zdroju wrócą po przeszło 30 latach. Będą obsługiwane przez pociągi Kolei Dolnośląskich, o czym poinformował wicemarszałek Dolnego Śląska Grzegorz Macko.
Po remoncie uruchomiono na odcinku między Świdnicą a Jedliną-Zdrój połączenia weekendowe, które cieszyły się dużą popularnością, co sygnalizowaliśmy w naszym portalu. Koleje Dolnośląskie uruchomią na tej trasie codzienne połączenia w zasadniczej relacji z Jaworzyny Śląskiej do Głuszycy. Już od grudnia br. nowy rozkład zakłada kursowanie sześciu par codziennych połączeń dla pociągów kończących lub rozpoczynających bieg w Jaworzynie Śląskiej zaplanowano skomunikowanie z pociągami na linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Górna – Szklarska Poręba Górna. Oprócz połączeń bezpośrednich do/z Wrocławia (w tym 1 para codzienna bezpośredniej relacji do/z Kudowy-Zdroju plus dodatkowe weekendowe) oferta zakłada również jedną parę połączeń do/z Legnicy oraz jedną parę weekendowo-świątecznych połączeń do i z Kłodzka.
Zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami wraz z nowym rozkładem jazdy doprowadziliśmy do uruchomienia codziennego połączenia kolejowego do stacji Jedlina-Zdrój Centrum i dalej do Głuszycy. Obecne pociągi weekendowe cieszą się dużym obłożeniem i są użytkowane przede wszystkim przez turystów dojeżdżających na ziemię wałbrzyską. Od grudnia natomiast uruchamiamy codzienne połączenia po to, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, którzy także w dni powszednie chcą dojechać do Wrocławia czy Świdnicy. Liczymy na dalsze duże zainteresowanie podróżnych i zachęcamy do korzystania z oferty przewozowej Kolei Dolnośląskich – mówił wicemarszałek województwa dolnośląskiego Grzegorz Macko.
Linia kolejowa nr 285 niegdyś łączyła Wrocław z Jedliną Zdrój przez Kobierzyce oraz Świdnicę. Odcinek między Świdnicą i Jedliną-Zdrój (obecnie nr 266), nazywany linią Doliny Bystrzycy, to jedna z najpiękniej krajobrazowo położonych linii kolejowych w Polsce. Zły stan techniczny torów wymusił jej zamknięcie na początku lat 90. Po przeprowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe remoncie ruch na niej wrócił w czerwcu 2023 r. Prace na całej linii zostały w znacznej części dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego i dzięki nim możliwy stał się na dojazd do takich turystycznych atrakcji jak Góry Sowie czy Zamek Grodno w Zagórzu Śląskim. Ten odcinek to typowa linia górska – na długości 22 km teren wznosi się o ponad 200 m. Z uwagi na jego ukształtowanie trasa składa się z wielu łuków, wiaduktów i mostów. W sumie na całej trasie modernizacje objęły 113 obiektów inżynieryjnych.