Polska platforma do wideokonferencji przeprowadziła badanie na temat bezpieczeństwa dzieci w sieci.
Jak się okazuje, jedynie 48% rodziców deklaruje, że za każdym razem dba o bezpieczeństwo online swoich dzieci. Jeśli coś robią w tym kierunku, to przede wszystkim edukują podopiecznych (71%) oraz śledzą ich działania w sieci (49%). Jednocześnie 54% proc. badanych uważa, że dzieci są odpowiednio uświadomione w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Czy dbamy o prywatność naszych dzieci w sieci? Jak się okazuje, 43% ankietowanych deklaruje, że robi to za każdym razem, a 48% nie zawsze, ale się stara. Tylko 7% badanych powiedziało, że nie robi tego, bo nie wie w jaki sposób, a 1%, że nie robi tego, bo nie ma to dla nich znaczenia.
- Najczęściej edukujemy dzieci i śledzimy je w sieci, zakazujemy też publikacji zdjęć
Jeśli rodzice dbają o bezpieczeństwo dzieci w sieci, to w jaki sposób to robią to najczęściej? Jak się okazało, najwięcej badanych (71%) powiedziało, że uświadamia dzieci na temat cyberprzestępczości. Na drugim miejscu znalazło się śledzenie aktywności internetowej dziecka (49%), a na trzecim nie publikowanie zdjęć dzieci w Internecie (41%). Kolejne odpowiedzi, które wskazywali rodzice to: programy do kontroli rodzicielskiej zainstalowane na urządzeniach, z których korzysta dziecko (34%), zakazanie dzieciom publikacji własnych zdjęć i filmów w sieci (31%), instalacja programów antywirusowych (29%). Opcję inne zaznaczyło 3% ankietowanych. Było to badanie wielokrotnego wyboru.
Dla dzieci świat wirtualny to naturalny element ich rzeczywistości, w którym się wychowują, a rolą rodziców jest pokazać im, jak korzystać mądrze z Internetu i dbać o ich bezpieczeństwo w świecie online. Jako ClickMeeting przykładamy do tego ogromną uwagę, by każdy z naszych użytkowników, nawet ten najmłodszy był chroniony – komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.
- Ponad połowa rodziców uważa, że ich dzieci są świadome zagrożeń
Jednocześnie 54% badanych powiedziało, że uważa, że ich dzieci są świadome zagrożeń w sieci, 36%, że nie, a 11% wyznała, że nie wie. Według 91% badanych to rodzice są odpowiedzialni za uświadamianie dzieci w kwestii cyberbezpieczeństwa, a 74%, że szkoła. Natomiast 14% wskazało na rówieśników, a 1% zaznaczył odpowiedź: nie wiem. Było to pytanie wielokrotnego wyboru.
Metodologia: Ankietowani to osoby posiadające dzieci w wieku od 7 do 18 lat, zamieszkujący miejscowości do 5 tys. mieszkańców (21%), od 5 do 20 tys. mieszkańców (14%), od 20 do 100 tys. mieszkańców (27%), od 100 do 500 tys. mieszkańców (21%) oraz powyżej 500 tys. mieszkańców (17%). Badani to osoby w wieku 18-34 lata (19%), 35-54 lata (76%) oraz powyżej 55 roku życia (5%), 65% wszystkich osób to kobiety, a 35% mężczyźni.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem Internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia. Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/ Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/ / www.clickmeeting.pl / https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs / https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/ / https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos
Poprzez: PAP MediaRoom / Rocket Science Grafika: pixabay.com