W 2021 roku Koleje Dolnośląskie zwiększyły liczbę pasażerów o ponad 20% względem poprzedniego roku. Na trasach wojewódzkiego przewoźnika znalazło się 10,98 mln pasażerów. Co ważne, to oznacza, że podróżujących było niewiele mniej, niż w okresie rekordów przewozowych z czasów sprzed pandemii. Dla porównania w 2018 r. spółka przewiozła 11,73 mln pasażerów.
Wpływ pandemii był w ubiegłym roku bardzo odczuwalny. Zauważalne były okresowe spadki liczby pasażerów. Mimo to każdy mieszkaniec Dolnego Śląska podróżował w ciągu minionego roku koleją niemal czterokrotnie. Pomimo kolejnych fal pandemii Koleje Dolnośląskie umocniły swoją pozycję, zyskując uznanie pasażerów. Największą popularnością cieszyły się połączenia na trasie z Wrocławia do Legnicy w obu kierunkach. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również nowo oddana linia z Wrocławia Głównego przez Wrocław Nadodrze, Swojczyce do Jelcza-Laskowic, mimo że pierwsze pociągi wyjechały na nią dopiero w grudniu.
Rekordowy był październik ub.r., gdy podróż pociągami Kolei Dolnośląskich wybrało ponad 1,2 mln pasażerów. Był to najlepszy miesiąc od początku pandemii, czyli od marca 2020 r.
- W minionym roku na tory wyjechały nasze pierwsze pociągi hybrydowe, uruchomiliśmy pierwsze połączenie Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych i wprowadziliśmy kolejny kanał sprzedaży biletów – podkreśla prezes Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski.
- Analizując wyniki przewozowe widać, że umacniamy swoją pozycję na rynku. Liczba pasażerów przewiezionych przez Koleje Dolnośląskie wzrosła o 20,66%. Zwiększyliśmy też udział w rynku przewozów pasażerskich, dochodząc do poziomu 4,48% To wyniki, które potwierdzają, że Koleje Dolnośląskie zmierzają we właściwym kierunku – dodaje wiceprezes Kolei Dolnośląskich Wojciech Zdanowski.
Szczególna sytuacja związana z pandemią, w jakiej znalazła się cała branża, przyczyniła się również do większej popularności internetowych kanałów sprzedaży biletów. Najwięcej biletów Dolnoślązacy kupują bezpośrednio u konduktorów, którzy odpowiadają za ponad 38% sprzedaży.
Internetowe kanały sprzedaży wybiera już ponad 35% podróżnych. Najpopularniejsze jeszcze w 2019 r. tradycyjne kasy biletowe, dziś odpowiadają już za zaledwie 21% sprzedawanych biletów.
Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy coraz chętniej korzystają z mobilnych systemów sprzedaży biletów. Dlatego zdecydowaliśmy się w minionym roku na współpracę z kolejną platformą sprzedaży: e-podróżnik.pl – wskazał rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak.
-
Koleje Dolnośląskie należą do najdynamiczniej rozwijających się przewoźników samorządowych w Polsce.
-
W 2022 roku spółka odbierze trzy pojazdy hybrydowe i pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych.
-
Spółka ma w planach dalszy rozwój oferty przewozowej i uruchomienie nowych połączeń kolejowych. Jeszcze w marcu możliwe będzie uruchomienie połączenia z Wrocławia do Świdnicy, trasą przez Sobótkę, którą będzie obsługiwał nowy tabor hybrydowy, co sygnalizowaliśmy w naszym portalu.
-
Rozpoczęła się także budowa nowej hali serwisowej w Legnicy.