Podano wyniki tegorocznego rozstrzygnięcia Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Poza alokacjami w obszarze subregionu sudeckiego, o których informowaliśmy w naszym portalu, zatwierdzono także wnioski samorządów z subregionu jeleniogórskiego. Dofinansowanie na modernizacje dróg lokalnych otrzymają samorządy gmin:
- Jeżów Sudecki – 188 494,80 zł – na przebudowę ul. Zielone Wzgórze w Dziwiszowie
- Kamienna Góra (miasto) – 5 168 064 zł – na przebudowę ul. Lubawskiej w Kamiennej Górze,
- Kowary – 1 196 363 zł – na przebudowę ul. Bielarskiej w Kowarach,
- Mysłakowice – 1 387 750 zł – na przebudowę drogi gminnej w ulicach Czarny Strumień i Górna w Łomnicy,
- Siekierczyn – 298 963,20 zł – na przebudowę drogi gminnej z likwidacją muru oraz instalacją oświetlenia ulicznego,
- Świerzawa – 438 006 zł – na przebudowę drogi gminnej w Świerzawie (pl. Wolności, pl. Bolesława Piasta) wraz z kanalizacją deszczową i chodnikiem,
- Wleń – 1 199 967,60 zł – na przebudowę drogi Strzyżowiec – Nielestno,
- Złotoryja – 1 564 000 zł – na budowę skrzyżowania ulic Jerzmanickiej i Wojska Polskiego w Złotoryi.
Beneficjentami Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg będą także powiaty:
- Kamiennogórski – 903 919,50 zł – na remont drogi powiatowej Uniemyśl – Okrzeszyn,
- Karkonoski – 2 441 844, 50 zł – na przebudowę ul. 1 Maja (odcinek od ul. Jedności Narodowej do ul. J. Kilińskiego) w Szklarskiej Porębie,
- Karkonoski – 1 247 367 zł – na przebudowę drogi powiatowej Podgórzyn – Borowice – Sosnówka,
- Lubański – 1 652 878,50 zł – na przebudowę drogi powiatowej (ul. Lipowa) w miejscowości Zaręba,
- Lwówecki – 597 606,43 zł – na remont mostu w ciągu drogi powiatowej w miejscowości Pławna (gmina Lubomierz).
Podczas ogłaszania wyników w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim zwracano uwagę na wieloletnie wykluczenie małych miejscowości z planów inwestycji drogowych. Zauważaliśmy w Polsce pewien problem polegający na tym, że ruszyły projekty związane z siecią połączeń między dużymi miastami, siecią tras szybkiego ruchu w ciągu ostatnich 10 lat, natomiast bardzo często mieliśmy do czynienia w małych gminach i miastach ze stanem dróg, które nie dotknął żaden remont przez 50-60 lat. To w dłuższej perspektywie przekłada się na to, że jest trudniej ściągnąć nowe inwestycje, trudniej tworzyć nowe miejsca pracy – mówił wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski.